fredag 17 juli 2009

Tanter och Konsum


Började min dag med att vakna i ett älgtorn, mycket spännande. Tur Sebbe finns som kan hänga med på mina galna idéer Vandrade hem till min kära hund som hade spenderat natten men att tömma magen på allt och då menar jag allt! Satte mig och hade de trevligt med Lottie och snackade lite. Innan man började jobbet med att få tag i farfar. Skulle vara i stallet vid tolv han kom halv och då hade jag en hundkärra att skura ur... Blev skura och inget stall, hade ingen skjuts. Tog mig istället in till staden där man kan bli galen på de som är 65+ (det vill säga pensionärer) de tränger sig överallt och tror de kan göra hur som helst..

För att inte tala om tanter och Konsum.. Finns det något värre?!? Igår stod jag i kö i 30min, tre tanter framför mig. Funderade ju flertalet gånger om jag skulle erbjuda mig att hjälpa dem packa upp och ned. Missade bussen idag i stan pga en tant på konsum som inte kunde trycka rätt och hitta sina sedlar och mynt. De borde få sin gena kö och kassa så vanligt folk som hänger med i 2009 tempo kan leva sina liv.

Nu har jag varit ute på en snabb promenad och ska kila upp och äta lite mat, eller kanske jordgubbstårta. Måste ju börja packa för SSM snart med. Ska bli roligt, en hel vecka med hundar och ny inspiration.

Min dag började bra mitten var sådär får se om slutet blir bättre!

3 kommentarer:

  1. Hm,tanter,var går gränsen???När är man det då?40 va!Är inte klokt vad livet springer på fort.
    Älgtorn,hujeda mig!Bea hon gick fint med dig med.Tat lugnt och ladda med den lilla grå nu så blir allt toppen.Har sett så bra ut med alla dina hundar senaste veckorna.Härligt jobbat!"Tänk att man kan ha så kul med de gamla"Ett ordspråk myntat från dig"Det glömmer vi faktiskt aldrig iallafall."
    Snart är vi där flera av oss,tycker jag känner igen konsumsyndromet redan faktiskt!Vi syns om en stund!!!Lottie

    SvaraRadera
  2. Heja heja! Jag bara äääälskar sådana där dagar... haha
    Vi ses snart gumman!
    Kramar från idolen

    SvaraRadera
  3. haha nja tant går vid 75+ innan dess är de bara kärring! Ja de ordspråket är allt fiffigt. Tror både jag och den lilla grå är laddade!

    visst gör man bara vet att stubinen brinner i slutglöden. ses gör vi och på inget mindre än SSM wohoooo!

    Kram

    SvaraRadera