torsdag 2 maj 2013

En dammsugare och en flipperhund!

Vilken dag! 
Skojlydnad på SK Jönköping där lilleman gjorde STORA framsteg! 
Han börjar greppa saker och ting och när han börjar pussla med sina kunskaper blir de faktiskt riktigt bra! Rappi fick komma ut och busa lite samt köra lite starter + sättande och läggande. 

På vägen hem blev jag så sjukt spårsugen så stannade bilen och traskade ut i skogen. När slutet var lagt kollade jag på mobilen och konstaterade att jag gått 1100m ganska exakt. Fick lite dålig samvete då Rappi som mest spårat 500m i år och de dessutom var klarblå himmel.. MEN är de någon som ska fixa att snorkla igenom skogen så är de hon! 

Timmen av väntan i bilen ägnades åt diverse mobilspel [sjukt va tiden går fort när man väl fastnar i ett spel] och att skälla på Blixt. Han är en fena på att peta ner saker från krokarna på buren och dra in dom. Fippelhund! 

Var en riktigt glad Rappi som fick på sig sin spårutrustning och jag kan bara säga WOW. Spåret hade NIO gånger korsat motionspåren som går i skogen. De har följt ett av spåren några meter och sen ut igen. Vid två tillfällen var hon 50cm från spårkärnan och de var vid en granridå då damen tyckte hon kunde gå runt och vid en gammal rishög då hon valde att gå på den lite lägre nivån, annars var hon som en dammsugare och markerade fint vid apporterna. Syntes de sista 150metrarna att hon var trött annars visade hon inga som helst tecken på svikande arbetslust eller sjunkande intensitet i spåret. 
MIN hund de! 



dagens apporter

Färdigspårad! 
 På vägen hem stannade jag och slängde i henne i sjön då hon var kokhet. Lilleman hoppade i en gång utan att tänka men vände lika fort och stod sen på gräsmattan och inväntade syrran som simmade. Rappi var helt till sig över att ÄNTLIGEN få slänga sig i vattnet igen. Att de vattnet sen byttes ut mot en ordentlig omgång i duschen tyckte ingen av mina tre djur va speciellt kul. Vet inte vem av dom som tyckte mest synd om sig själv... [tippar på Blixt när hans grabbar blev tvättade]






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar