tisdag 14 maj 2013

Lat matte men effektiva hundar!

När man inte är frisk [strejkande bihåler, skallebank och en feber som kommer och går] men har två hundar som går på tårna får man försöka göra så lite som möjligt samtidigt som man får så trötta hundar som möjligt. 
Dagens lösning: Spår för Rappi & upplet för Blixt. 

La ut ca 500m till Rappi med fem apporter. Satte dagen till ära upp några rosa spetsvimplar för att ha stenkoll på vart jag gått eftersom förra spåret var KATASTROF.. 
Under tiden spåret låg fick lilleman köra sitt första upplet i form av tre korridorer. 
Askul tyckte han och jag var nöjd över att kunna stå still och titta på min idiot som sprang av sig lite energi och dessutom använde huvudet. 



Rappis spår blev ett av hennes bästa någonsin. Min duktiga spårhund var tillbaka och bevisade att hon kan och faktiskt är sjukt duktig! 
Dagens apporter: Kabelrör, nyckel, patronhylsa, klädnypa och läderbit! 



Så nu är alla tre nöjda och jag ska lägga mig och sova ett par timmar innan de är dags att jobba. 
Stay safe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar