onsdag 1 maj 2013

nästan 7 timmar


I nästan 7 timmar har jag och Rappi varit på träning med grönklädes gängen! 
Ska inte döda er med att berätta allt [de får min lilla bok stå ut med] men de har varit en sjukt nyttig träning.

♡ Genomgång av lydnaden och jag känner att vi faktiskt skulle kunna ta oss ut och tävla lydnad snart igen. Hon tar sig mer och mer! Skippade framförgåendet då vi inte tränat de men allt annat satt. 

♡ Två patrulleringar rätt ut i granriset med spårupptag! Rappi rockade & jag mös. Hon har aldrig gjort något liknande och ändå fanns de inga tveksamheter. 

♡ Ca 500m spår i skogen där Linnea och Värsting spårade bara några meter ifrån och de var en Prinsessa som blev lite extra rädd som sin spårkärna och sina föremål. ASNÖJD! [och assvettig..] 

♡ Uppåt 800m patrullering i "råterräng" med två figgar och ett spårupptag. På träff ett blir fluff så glad och jag var inte RIKTIGT beredd på en så tydlig markering så jag förflyttade mig 1m i sidled. Ofrivilligt. Ljudet plockade hon superfint men lät bli onödiga skador på matte och nöjde sig med en hysteriskt viftande svans! Spårupptaget som var över 4h gammalt gjorde att jag fick ett "Den där lilla hunden är riktigt bra" av kursledare. Kan bara hålla med! 

ÄLSKADE FLUFF [de har ni aldrig hört innan va;) ] 


Sötaste hunden i basen!
Lilleman fick ett pass lydnad när vi va hemma igen men han var lite väl laddad ett tag. Blev lite apporteringsövning med innan jag kände att magen kurrade lite väl mycket. 
Nöjd med dagen tänker jag njuta av att för en gång skull vara hemma och inte känna att jag ska någon stans om ett par minuter. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar