fredag 17 maj 2013

Hon kan hon!


Rappi vet verkligen hur man får mig att bli gråhårig! 
Gårdagens sista ljusa [skymmande] minuter spenderades på en äng. Spårträning. 
Rappi fick ett med tre apporter i modell XXS som ni ser på bilen. Ville väll egentligen bevisa för mig själv att hon inte är så grym på att ta apporter i spåret.. hon har ju trots allt misst tre de senaste..
MEN. Hon spåra så otroligt fint och markerar dessa små metallbitar som om hon inte gjort annat [ja jag är imponerad själv]... så VARFÖR älskade lilla hund kan du inte behålla den skärpan i skogen. Nog för att förra skogsspåret var kalas men du växlade ju lixom upp nu. Tankenöt helt klart. Men sådana är ju till för att knäckas, right?!
Så vårt nästa mission.
Plocka in den grymma spårhund hon är på "IPO marker" ut i skogen
och behålla samma imponerande noggrannhet!



Blixt spårade kalsfint med rätt tempo från start. Fin markering på den apport som fanns och haren som sprang över spåret noterade han inte ens. En koll på övergången men annars nada. 
Hinner jag blir de spår idag med sen drar vi på äventyr han och jag!

1 kommentar: