söndag 12 maj 2013

Rappi på blocket

Idag höll jag på att lägga ut Rappi på blocket för en femma. Eventuellt för en enkrona.. 
Skulle spåra ett spår som Mikael hade lagt åt oss som var ca 3h gammalt. Hon gör ett fint spårupptag men de ända som var bra med hela spåret. Har ALDRIG sett Rappi spåra så dåligt... eller förresten hon spårade inte alls typ. När hon blindspårat för gång jag vet inte, vindat de mesta och dessutom juckat med linan så slängde jag linan till Mikael för att inte få ett mentalt bryt på henne. 

La ett spår på jord direkt efter och påminde damen om HUR man spårar och VAD man får och inte får.. Men vi har guldkorn från träningen med. Patrullstigen på 1km skötte hon fint och den stationära bevakningen gjorde hon bra med trots att hon var så trött så hon höll på att trilla ihop. Avslutade med en plats där hon somnade totalt.  Lilla älskling! 




Blev ett snabbt byte av kläder och hund när vi var klara. Jag och Blixt skulle nämligen spåra med Mathias. Kan väll sammanfatta de som så att jag faktiskt grät [inget jag erkände för Mathias] och bara var galet stolt. Han spårade MYCKET bättre idag än igår och de säger väll en del.. 
Blev ett snabbt besök hos Amanda och lite lydnad på vägen hem. Fick lite filmat också så ska titta på de ikväll. Hinner jag blir de nog en liten film. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar