fredag 29 januari 2010

3 timmar på akuten


Ganska slapp dag i skolan igår måste jag säga... hann gå och handla lite på stan innan sista lektionen. På vägen hem ringer farfar och säger att jag måste komma upp och linda en tass som blöder på Rex, ja hopp bara sitta kvar en busshållplats och skynda mig till farfar. Tänkte att de är nog inte så farligt han brukar låta annorlunda när de är de. Men som vanligt blir de aldrig som Matilda tänkt sig.... En hundgård full av blod är aldrig ett bra tecken..! Visade sig att Rex hade snittat upp 2/3 av sin trampdyna på höger fram, ni som kan trampdynor vet på ett ungefär hur mycket dom blöder... In till akuten efter att jag lagt ett förband.

Hatar akuter, hatar för man kommer inte in innan 1½ timma i alla fall. Ändå ska man betala avgift för de...och jag ska bli veterinär? Lilleman blev sydd i de som fanns att sy i och nu ligger han och tycker ovanligt synd om sig själv. Bandaget är inte så poppis heller kan jag ju säga, ögonen sneglar ständigt ditåt och man kan se hur filosofierna om hur man bäst får bort de snurrar.

nu väntar lite plugg...

2 kommentarer:

  1. Åh,stackarn..och inte husse hemma heller...fullt upp i helgen eller ? KRam! Saknar dig som vanligt!//Kicki

    SvaraRadera
  2. Precis lagom kul :S Ja jag har ju de.."/ Ska ha en middag för lite vänner. Tycker jag kan få komma upp snart (a) Saknar min extra mamma/ kära vän! Kram

    SvaraRadera