torsdag 14 januari 2010

idiot!





Känner mig som en säck potatismjöl blandat med vatten, mumma! Helt slut efter att jag fullföljt ett ytterst korkad idé... Träffade kära Lollo idag, tog en varm choklad på ett fik (undantag) för att sedan åka hem och byta kläder till något varmare. Stallet nästa och de är nu det slår mig, varför inte ta med hundarna om jag nu ändå ska gå bredvid Lollo? Smart tyckte jag tills det var dax, tre pigga hundar och några kilometer promenad framför oss.. de är nu de korkade kommer, de fanns ju ingen stig att gå på! vilket betyder pulsa i knähögt med kramsnö! Hur dum får man lov att vara? men ska hundarna bli trötta så ska dom, vilket jag ångrade att jag bestämde mig för ganska snabbt, blev ju hur trött som helst...
Efter snökastning, idiotiska löpturer som sög musten ur benen kom jag tillbaka med tre hundar som knapt orkade gå den sista biten in till sallet, nöjd* Rex somnade, Gizmo slöt snällt ögonen han med och Nero höll på att somna stående, hihi va kanske inte stabilast på benen själv men...

Annars har dagen varit helt okey, sov hos Carro inne i stan inatt. Kollade på Australia innan vi somnade, råkade bara vara lite för känslosam den tiden på dygnet så fick byta tröja efter filmen... Fick i alla fall lite sovmorgon, underbart! måste ju säga att den grillade kycklingen och potatissalladen satt perfekt i magen efter en dag på halkbanan... Hälsade ju bara på snövallarna en gång* Sen när jag vägde nästan 3ton om jag skulle krocka i 50km/h kändes det där med träning ännu mer värdefullt, haha!

Nu ska jag kika lite filmer på hundar, försöka klura lite på träningen och välja ut lite hinder som jag ska ge ritningar på till farfar, mmmmh!

2 kommentarer:

  1. Haha...Usch lät jobbigt men supernyttigt. Du får hälsa din härliga farfar.

    SvaraRadera
  2. De va det också kan jag lova ;)
    det ska jag absolut göra =)
    sköt om er!

    SvaraRadera