tisdag 19 januari 2010

ny verison


I skolan är min svagaste sida att snacka om ämnen som går in på djupet... Va tror ni kommer som ämne på dagens svenska? självklart förebilder och relationer, blää! Skulle sitta och fundera en stund på om jag har några förebilder i så fall varför och i vad.... Vad relationer betyder för mig och hur jag hanterar dem och ser på sådana saker. Hade ont i magen efter första meningen men när jag väl satt där och klurade så insåg jag att de va inte så tokigt ändå :)

Förebilder har jag många va de första jag fick förklarat för mig själv, insåg även hur viktigt de kan vara att ha sådana med! När det gäller livet i största allmänhet är min förebild farfar! Han kan se på livet ur olika perspektiv och är alltid ärlig. Han kan ta förändringar, har sin tro och tittar aldrig tillbaka... han brukar säga "Talar du sanning behöver du aldrig komma ihåg vad du sagt..." tänkvärt!
Inom skolan och framtiden har jag faktiskt min syster, hon har nått sina mål trots motstånd ibland men aldrig gett upp. Vill bli som henne i mycket men en nyare version, modell 1992..

Sen kom detta med hundar och jag fick klura lite extra på den då det finns så många sidor i hundvärlden men de blev en ganska självklar som kom upp i slutat. Hon vars hund aldrig tvivlar på henne och den harmonin mellan hund och förare får jag gåshud av. Jag vill också ha ett sådant självklart ledarskap med tillit till 100% och en arbetsglädje som aldrig tar slut... Kunna läsa, förstå och kommunicera med hunden på det sättet. Veta att min hund förstår vad jag menar svart och vitt... öppna kort mot varandra, åh jag skulle kunna ge allt!

Slutligen va det relationer och där tog det emot. Fick klura en bra stund, vrida och vända på saker hundra gånger. Bra relationer är det bästa som finns men kan även vända mitt liv upp och ned på fem sekunder, så gillar jag det eller inte. Jo jag tycker nog om det mer än ogillar! Nära relationer, vänskap, familjen och så vidare... Skriver jag vad jag tänkte så får ni läsa en roman och de orkar vi inte... Men helt klart en lärorik svenskalektion!

Körlektionen senare på dagen hamnar utanför detta, den gick inte som jag ville...

4 kommentarer:

  1. Visst är det bra att bli tvingad att knyckla till huvudet så där ibland. Du ser, det släppte:)

    SvaraRadera
  2. de är kanon faktiskt;) Saknar er!

    SvaraRadera
  3. Tack gumman för ditt mejl och underbart fina ord på bloggen! :-) Det värmer gott i hjärtat och det är kul att man inspirerar andra till att få en underbar relation med sin hund :-)

    Lycka till med precis allt ni hittar på! :-)

    SvaraRadera
  4. tack och vi försöker så gott vi kan =)

    SvaraRadera