onsdag 20 januari 2010

Slagen av en hund


Har givit min morgon och förmiddag åt att sitta på en riskutbildning på körskolan om droger, trötthet och andra faror i trafiken, ja typ allt man redan visste.... och för de skulle jag betala 900kr, sjukt! hade dessutom en rolig klass, 4år yngre än alla andra (är jag van vid sen hundträningen) och bland dem satt en gammal drogmissbrukare, alkoholist och rattfyllerist... Ja han satt på rätt utbildning i alla fall ;) Slutade halv 12 så va bara att traska bort till skolan och käka lunch, toppen!

Kom hem och pluggade lite innan jag promenerade upp till hundarna för att prova mitt långhopp, mmmh! Började med Gizmo som första gången tyckte de var en mycket bättre ide att gå mellan delarna än att hoppa över. Började skratta, va skulle jag göra han var ju helnöjd över hur han löst de hela, plutten. När de inte kom ett "BRA killen!" från mamma gick han tillbaka, tog sats och hoppade, Sen va han överlycklig då jag inte kunde hålla mig för skratt utan fick sätta mig ned. Detta betyder för Gizmo att man får sitta i knät och mysa, vilket är de bästa han vet... mammas gris...! Resten av lydnaden gick bättre än förra gången eftersom jag var helt överlycklig och bara gick och mös bredvid min skrutt...

Nu kom de jobbiga, Rex... Hunden som jag skulle kunna döda Rikard (egentligen inte) för att få... Är en hund som hoppar som en häst och har en sådan spänst att man bara gapar! Började med 1,5 meter men insåg att det var för lätt då han hoppade de stillastående, äckelhund! de på filmen är 1,7meter.... Jag slutade pröva honom när han hoppat 3,2 meter och fortfarande hade stora marginaler.... Någon gång ska jag hitta något den hunden inte kan hoppa...




Nero fick öva framförgående och fila på lite annat sen fixade vi krypet och han har faktiskt fin teknik. Trodde han skulle vara klumpig med tanke på hans storlek... Tänkte filma det i morgon om jag får tiden att räcka :) Han är mammas ögonsten!

1 kommentar:

  1. Jahapp! Döda mig bara! :O ;) Han är ganska gullig! (a)

    <3

    SvaraRadera