lördag 12 september 2009

Axvall


Jahopp då var man hemma i Mullsjö igen. Haft en galet rolig dag och är lagom mör i benen och händerna. Har varit i Axvall och ställt hund hela dagen, Beathalandet Uno hanar 8-10 månader, Winter hanar 6-8månader sen fick jag även möjlighet att ställa Dalmarkens Yxi 18-24 månader tikar och Uschigårdens Larissa i brukshundsklass tikar. Roligt att de gick bra för alla hundar också! Uno kom 2:a, Winter 3:a dock gick han som 1.a ett bra tag men blev nedsatt pga att han var ung. Yxi kom 3.a hon med och Larissa 4.a. Riktigt kul att få ställa i enskilda och se hur långt de man lärt sig i alla år räckte till, och idag räckte de över förväntan. Tack Peter för all hjälp och träning när de gäller det.
Tack även Maria, Anders, Kicki och Niclas för allt stöd och hejande. För att inte tala om min present, blev helt varm av glädje. Superfin!
Känns skönt att komma hem med uppmuntran från domaren att jag ställde hund fint och han gärna såg mig ställa fler gånger. Sådant är kul att höra när man är ung! Även när man är vuxen också såklart!

Träffade även Bibblis och vi snackade lite angående hur de är att vara ungdom och ungdomsektionen som ska komma i framtiden. Något jag ser fram emot sjukt mycket, vi behöver fler ungdomar. Har en tjej i grannhuset som skaffat sig en schäfer och som ska följa med på träningen framöver. Ska bli roligt nån som är lite i samma ålder.

Något annat kul är att jag kanske fått jobb! Lyckligare kan man ine bli just nu, pengar är alltid uppskattat!
Men nu ska jag sätta på en bra film och mysa ned mig i soffan! I morgon är de träning, kanske bäst vi börjar träna för lydnadsklass 1 för de ska man ju tävla om 2 veckor eller va de är, haha. Tjejen med koll!

//M

3 kommentarer:

  1. Du är bara bäst Matilda ! Tror på dig till 100 procent ! :D

    SvaraRadera
  2. Bara för att du e pucko (:
    Saknar dig kära du!

    SvaraRadera
  3. Japp Matilda, du var superduktig! Tack för det!
    Maria

    SvaraRadera