tisdag 15 september 2009

Kriminalare


Idag var vi i Borås med skolan igen. Denna gång slapp vi (tack och lov) barnsaker, vi skulle istället reda ut ett mord. Leka kriminalare helt enkelt! Mitt jobb vara att hitta finger och fotavtryck samt bestämma penna som hade använts på ett dokument. Riktigt roligt var de faktiskt! Så passa er nu kan jag lösa de mesta hemligheterna!
Ända tråkiga var de 3 timmarna i bussen fram och tillbaka men de va mödan värd!

Tränade Hundarna idag med. Lydnad och spår lyckades jag hinna med, dock inte världens längsta lydnadspass men jag hann med allt jag ville. Nero börjar bli mer och mer på vilket är kul. Måste klura lite på det där med att få honom stå stilla när jag återvänder från ställandet. Tips någon?
Gizom tar sig han med, dock får han ge lite av sin tid till Nero just nu.
Spåren gick över förväntan faktiskt. Nero tog sina vinklar hur fint som helt och han la sig rakt på apporterna och inte ut med rumpan som han gjort tidigare. En supernöjd mamma hade han med sig ut ur spåret.
Gizom skötte sig också fint, hans temop stör mig dock lite men annars går han superfint!

I morgon hade jag planerat vila för mig och djuren. Måste ju hinna plugga också, går ju trots allt natur så inte kan man ligga på latsidan inte. Kemi, fysik, matte, engelska och biologi ska hinnas med innan fredag så får börja ta tag i det i morgon! Nytt schema tror ja vi skulle få med, jihoo!

//M

2 kommentarer: