tisdag 29 september 2009

Överflöd


Har ni känt er lite överplanerade någon gång? Typ de jag är nu plus att jag mår riktigt dåligt...
Har mått illa hela dagen och energin bara försvinner, helt matt och slut. Blir att bädda ned sig i sängen med Liza Marklunds "En plats i solen" snart, ibland älskar man sitt duntäcke..!

Har stått och frusit i stallet 2 timmar under tiden min kompis red Curre åt mig. Va inte så pigg på att guppa runt när innehållet i magen vill upp..? Blev i alla fall ett pass lydnad med hundarna och en promenad i skogen tillsammans med hästen så de blev i alla fall trötta. Mig ska vi inte tala om, hade jag lite energi innan så var den borta.
Nero har i alla fall skön inställning nu. Gör man ett moment som han klarar fint och han får mycket beröm är han oerhört noga med att visa att de här gör vi 200 gånger till mamma! ser verkligen hur han myser av att göra rätt... Han är alltid lika glad och positiv. En underbar hund helt enkelt!
Sen har vi ju den där andra som tycker att de vi inte kan gör man i 300 knyck och hoppas att mamma inte ser, haha! Och de man kan gör man enormt tydligt!

Får se hur jag löser dagen i morgon, måste till skolan men kommer vara död. Ska ju tydligen ut med Lollo på en långritt också, kanon.. :s vill bara kura ihop mig till en boll och gå i ide... Men nu har vi ju tävling, inlämning i svenska och fotografering att göra. Planera snart kanske?
De ända jag vet är att mjukis byxorna och sköna tröjan åker på i morgon och sminket får ligga kvar i lådan...

Ne nu får de bli sängen, lite prat med Rikard och sen sova. Behöver det!
Ska fråga om han har lite tips till mig och lite regler... Hihi han är allt bra att ha han. Inte bara för att han kan hundar han är mysig att krama på med!

God natt och sov gott!

//M

1 kommentar:

  1. Äntligen ringer du? :D Saknat dig hela dagen ju ?! Jag kan inte hundar ju? Glad om du lär mig hälften av allt du kan Matilda, du är bäst ! :)

    Snacka inte om att du är mysigast att krama på liksom? (a) Godnatt.. <3

    SvaraRadera