lördag 28 januari 2012

Konsekvenserna av ett korkar beslut..

dras jag fortfarande med, även om de korkade beslutet tog i våras.. Tidigt i våras. Det jobbigast med allt är att jag bara har mig jälv att skylla och jag är tvungen att erkänna det. Det är faktiskt mitt fel att de är som det är just nu. Surt men sant!






det jag pratar om är lilla Zo och hennes lydnad. Hon vill otroligt mycket i lydnaden [faktiskt] men är för osäker för att våga. Det är denna osäkerhet som jag bär ansvar för. Jag gjorde nämligen den korkade saken att jag gick ut med henne [då forfarande under inlärning] efter ett pisspass med Mikki. Som ni förstår var alla mina broar till tålamod aska och lilla Zo fick ta den smällen. Jag utstrålade inget annat än frustration och irritation även om hon gjorde rätt... detta ihop med att jag nån gång senare tyckt att "det här kan du faktiskt lilla vän" och pressat henne för hårt har lett till att min lilla prinsessa inte litar på mig i lydnaden. Hon V Å G A R inte komma på första inkallningen. Hon V Å G A R inte hålla kontakten länge osv.. skäms så fruktansvärt för detta. Ett kasst jobb av mig som hundförare och jag har svikit min hund.

Anledningen till att jag skriver de här nu är för att det blev så självklart igår på träningen. De gjorde nästan ont att se på oss i spegeln.. givetvis har mitt huvud tuggat lösningar sen dess och jag tror jag har en bra plan för oss nu. Först och främst ska vi få upp glädjen på planen, M A S S A kravlös träning med massa bus. Har även bestämt mig för att storsatsa på draget med henne, därav inhandlades specialfoder till henne igår. Nu blir hon prinsessa på riktigt! TRäningen igår gick i alla fall åt de bättre och jag tror hon fick med sig en bra minnesbild!

Skapligt fint ridhus ;)

simba..

Något som däremot är lite roligare är min lilla Heffa. Har varit farligt nära att förstöra honom med men när man har ett vakande öga i form av Mathias unde lydnaden så duckade vi för det skottet just nu och till Heffas förtjusning innebar det korv.. M A S S A korv [ett helt paket om man ska vara exakt] under träningen igår. ska klura lite på hur jag ska gå vidare. Har ju ingen kamplust som jag kan spela på då den är lika död som mammutarna! ;) Men som extrasyrran säger "Allla vägar leder till Rom" [jag kommer bara få ta svängen förbi USA och Australien först.. ;) ]


innan träningen va humöret på TOPP!

Självklart hade vi lite kul igår med. Zo fick en säck foder [ges när vi tränar drag], låda till hundkärran, elastiskt bandage i ROSA och lite andra färger. Nu ska det bara beställas två saker innan jag är nöjd ;) Tror vi va inne i fyra djuaffärer och gick och drömde om allt. Heffa forserade ingånggrinden till en av dom då han ställt in siktet på godishyllan. Tyvärr råkade ju mamma harklade sig bakom samtidigt som faktumet att han stuckit slog honom.. helt plötsligt hade jag med mig en ängel in. Mamma lilla!


Affär nummer tre..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar