tisdag 24 januari 2012

Utvärdering i morgon

Lika glad som min kropp är tom på energi. Att få börja dagen med en promenad i soluppgången med snö som knastrar under fötterna är inte att klaga på [att jag frös som en tok då jag fortfarande tycker Sverige är för kallt.. är en annan sak]. Hann precis få en matlåda klar innan gymmet kallade för ett pass innan jobbet. Var inne på  Jeanettes blogg häromdagen och läste om passet som hon skulle böra köra och tyckte de verkade roligt.

Hämtar inspiration på jobbet! 

Dagens lunchlåda! 

Så efter dryga 35 minuter var jag mer död än levande [chinsen tvingar verkligen musklerna att krama ur alla energi som finns tillgänglig..]. Passet i sig föll mig verkligen i smaken då man tävlar både mot sig själv och klockan, det finns ju inte på världskartan att man skulle förlora mot sig själv! 
Mr. Olycka var lite väl nära att bekanta sig med mig efter passet och min panna var det som höll på att få betala för det. Jag missbedömde nämligen ett steg i duschen och men en kropp som var tröttare än jag räknat med hade det kunnat bli ett otäckt fall. Parerade dock fallet snyggt med hjälp av duschdraperiet så fick behålla pannan hel. 

Min tid på jobbet bara sprang iväg.  Hjälpt en kompis med träningen, kikat på träningsvideos + tidningar och pratat med massa kunder. Fick äran att döda Marit efter arbetstid och kunde inte hålla mig från att träna själv så blev Jeanettes pass en gång till. Kan kanske vara det mest idiotiska jag gjort, bedömningen av det kommer komma i morgon när jag ska försöka få upp en mörbultad kropp ur sängen. Smart! 

Tiden på gymmet avslutades dock på bästa möjliga sätt. Ett samtal med just Jeanette om lite läger framöver. Det värmer verkligen att jag får vara med och dra i en del, egoboost. Så nu har jag massa att göra några dagar framöver och hoppas på att kunna leverera ett par riktigt roliga förslag till henne inom kort! Mitt yttersta är vad jag kommer sätta som pris. 

Nu sängen, kroppen skriker efter att få lägga sig ner och sluta arbeta. 
I morgon ska det mailas, jobbas och tränas. Utöver de sysslor som hundarna innebär :) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar