fredag 8 november 2013

Blixt bog

Precis hemkommen från Hanna och Din Hund i helhet med Blixt. 
Blixt har ju sen tidigare haft en liten "skada" i bogen som vi behandlat och i måndags när jag var ute på långpromenad reagerade jag på att han inte fick helt rent. Inget haltande men inte heller helt fritt. Misstänkte att bogen kanske var tillbaka då han härjat rätt bra med farfar nu när jag har så mycket plugg så kollade med Hanna om hon hade tid. 
Eftersom jag vill att han ska hålla läääänge finns de i min värld ingen anledning att inte kolla upp det då det faktiskt kan bli inflammation [som förra gången] och annan skit om man väntar. 

Att Blixt gillar att gå till Hanna och de märks, han började gnälla när vi svängde in på vägen och när vi klev innanför dörren gick svansen som på en cocker. Sen följde den sedvanliga charmsvängen där han ska smöra, mysa, pussas, kolla läget osv innan Hanna kunde börja kika igenom honom. Alltid lika söt! 

Mycket riktigt så var det lite knastrigt i bogen och en lite knuta på de ställe han haft problem med innan. 
Så massage och laser fick den lilla skiten och ett återbesök är bokat. Troligtvis kommer han få gå några gånger nu så att den verkligen blir helt bra. Bogar är ju trots allt ett ställe som får ta mycket stryk och lätt går upp igen.. men fram tills nästa besök blir de Back on track täcke och mycket vila :) Passar ju bra nu när jag har tenta på ingående. 
I övrigt var han fin i musklerna [dom få som finns även om han bygger på sig varje vecka] och de är ju alltid skönt att höra! 






Nöjd kille! 

1 kommentar:

  1. Hoppas han blir bättre. Inget kul med krassliga hundar som har ont. Underbar bild i headern du har :)

    SvaraRadera