fredag 1 november 2013

En bra eller sämre dag?


Kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska gradera dagen idag. 
Klagar inte på morgonen, klagar inte heller på den varma chailatten jag drack i väntan på tåget hem. 

Att Kicki sen hämtade upp mig för att låta mig hoppa upp i sadeln på en skogstur var helt underbart. 
Jag fick kämpa som en idiot med att hålla koll på kroppen då jag red i dressyrsadel [första gången] på en häst som har en SJUKT stor trav, men så kul.  Fick nästan kramp i kinderna av lyckoleende när vi fattade galopp. Ni som ridit/rider vet känslan. Flera hundra kilo muskler som susar fram, målmedvetet och av ren lycka. GAAAHHH det var helt mentalt galet härligt! 


Efter en sallad va de bara att byta om för att möta upp deltagare till Mathias spårkurs i helgen. 
Det höll på att sluta galet då mina bromsar inte funkade när jag skulle bromsa vid järnvägen där tåg var på ingående… sjukt obehagligt men lyckades stanna! Fick låna världens bästa farfars bil så jag kunde åka ändå och eftermiddagen och kvällen har sen spenderats med att prata spår! 

Hemma igen kröp jag ner i badet. Så skönt och så välbehövligt! 
I morgon är de kursdag nr2 och lilleman ska följa med för att ev agera visningshund :) 
Vet någon som kommer bli överlycklig när bilen svänger in på spårmarkerna i morgon. 
En ledtråd. Det är en HAN och han är ganska mörk ;) 





Så när jag tänker efter så har dagen varit rätt grym ändå! 
Stay safe! 

1 kommentar:

  1. Tycker det låter som en jättebra dag. Hade gärna bytt min mot din ;)

    SvaraRadera