torsdag 12 juli 2012

Hon får bli vad hon vill!

Jag gillar inte att vara sur och efter mötet med den enorma energitjuven går bestämde jag mig för att möta upp "Mullsjös Rallybrudar" för lite träning. Den där surgubben skulle inte få sno min glädje och förstöra dagen även om jag kokade av ilska en bra stund efter att han gått.
På plats vid Mullsjö BK blev det platsliggning. Perfekt tillfälle att få Zo trygg bland andra hundar, använde för första gången "Go'natt" bland andra hundar och hon är stabil. Lyfte på huvudet en gång och det för att en kille körde inkallning med sin hund bakom rumpan på henne. Underbart att kunna belöna och korrigera med störning då det blir übertydligt vad som är rätt och fel! 
En kort sväng bland rallyskyltarna innan lillsyrran fick komma ut. 
Min lilla fis börjar ta sig i lydnaden. Fortfarande inga krav men hon älskar verkligen att få försöka klura ut vad som är rätt och fel. Hon har sedan trippen till Göteborg fattat att vänstersidan är en sida som innebär mycket beröm. Lite positionsträning [Leta, leta för att bli guld värd] och svansen är underbar att se! 

Blir spännande att se vad det blir av den lilla när hon blir stor :) Hon får iof bli vad hon vill för hon är min prinsessa oavsätt! Svårt att inte le när hon är i närheten!


Dagen idag har bestått av dubbla arbetspass. Letat klänning till ett bröllop. Träffat Jeanette W och pratat muskeluppbyggnad. Betalat räkningar OCH betalat in till dragshundsport för prov i Grönt kort så nu ska jag bara få tillgång till provet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar