måndag 2 juli 2012

vid 11 skrek min kropp


Klockan ringde för ovanlighetens skull idag [behöver aldrig gå upp runt sju annars] då Heffeli skulle på återbesök hos veterinären. Veterinären vi träffade får 2 av fem hundkex. Inget att hurra för! 
Duschade ju lilleman igår och var då otroligt noga med att ha alla stället med tjock päls TORRA innan han fick gå ut men idag hade han lika fullt två nya fukteksem. Mer raka... Veterinären ville sätta in allergifoder för att se vad klådan kommer ifrån och sen tyckte hon att vi skulle duscha honom i ett "speciellt" schampo 3-4ggr i veckan. Då kunde jag inte hålla mig. 
Han kliar sig ju för att pälsen är så tjock så ullen inte kan släppa  som den ska [det gör att all lös ull kliar] och om jag då ska bada honom 4 gånger i veckan kommer han ju inte direkt få färre eksem. Eller? Jag skulle i alla fall inte göra annat än att föna... fodert som dom ska äta i åtta veckor kan ju få dubbla budskap om all päls släppt då och han därmed slutar klia sig. Då skulle jag inte veta om det var fodret eller pälsen?!
Han får nu en vecka med ökad fodermängd för att hjälpa till i pälssättningen och är han inte bättre då så ryker pälsen [bestämt av Matilda]

sen blev det en förmiddag fylld av pappersarbete [sortera och fixa med alla viktiga papper] och vid 11 skrek min kropp STOPP och gav mig en huvudvärk från rymden och en krampaktig känsla i magen så gick och la mig. Vaknade två timmar senare och var så gott som pigg igen. 

Lastade in gänget i kärran och åkte till Habo BHK för att drilla agility och lydnad. Då jag inte har min PT inom agility [Tina] vid min sida fick jag tänka själv och bestämde mig för att träna på saker jag och Zo är dåliga på. 
"fram"- Spring rakt fram som en idiot och vänta inte på din sega mamma 
"ut"- Ta hindret som är en bit ur på kanten
"däcket"- De runda hindret med tre smitvägar och en dödens ring! 
"Slalom"- lek full mellan massa pinnar 
"Klättra"- klättra på det A-liknande hindret och missa för guds skull inte trampa på det blåa! 

Är mer än nöjd med min lilla Zo och det lockar att anmäla sig till ett hopplopp. Blev en hel del kombinationer och vår största svaghet är slalomen när jag inte är på den "vanliga" sidan. Då an hon helt plötsligt inte alls slalom. 
Men! Lite mer fart på mina ben och lite coachnig i handlingen så är vi redo! [på vår nivå i alla fall] 
Rappi fick komma ut och hoppa två låga hinder för att se hur hennes ben mår. Inte bra! Så nu kommer hon ha två riktigt tråkiga veckor framför sig! Inget springa som en idiot där inte! 

Alla vindar blåser inte i dina segel just nu hjärtat! 

Avslutade med lydnadsträning tillsammans med Zo där vi traskade linförighet och fritt följ i värmen. Allt för att få lite uthållighet och för att hon inte ska "leta" kommandon. Är mycket nöjd och jag kunde inte hålla mig utan kollade av läggandet och ställandet. MYSER! Det där blir nog riktigt bra snart! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar