söndag 15 juli 2012

Spännande dag i morgon!

hade planer på att spåra idag när jag vaknade men när det blåste halv storm avstod jag. Rappi är under inlärning och Zo är osäker så jag tycker vi kan vänta lite med extrema väder för att undvika onödiga problem!

Blev istället lydnad. Ett pass på Mullsjö BK för Zo och ett hemma hos farfar för Rappi.
Tärningen sa fritt följ, apportering och ställande. Zo som haft en tendens att tappa lite i det fria följet jämfört med linförigheten fick börja med linförighet för att sen växla och idag var det en härlig attityd. Position och halter var riktigt fina och när hon koncentrerar sig ordentligt är hon riktigt trevlig ;)
Då hon höll ut riktigt länge valde jag att avsluta på topp så det blev inget mer för hennes del!

Rappi fick börja med lite linförighet eller rättare sagt positionesträning. Riktigt fin kontakt och hon tar sig för varje gång! Framöver är kontakt, position och plats det hon kommer få träna i lydnaden :)

I morgon blir det jobb på posten och efter det väntar ett spännande möte. Väldigt mycket som avgörs i morgon men kul ska det bli! Nu ska jag dra mig mot Fagerhult igen efter att ha firat min mor som fyller år. En film i soffan och min kväll är gjord!

Hittade en bild på Zos mamma igår och visst har min hon börjat bli lik sin mamma? Zo på översta och mamma Havanna på andra bilden.



4 kommentarer:

  1. Oj vad lika dem är! Vart kommer Zo ifrån? Och Zo är en aning ljusare i pälsen än sin mamma? (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon kommer från kennel Atila :) Ne hon är snarare mörkare men de är två olika ljus på bildera :)

      Radera
  2. Kikat in på din blogg emellanåt o blir alltid inspirerad! Ett riktigt hundliv:)
    Undrar över de tröjorna du beställt från spreadshirt, hur är de i storlekarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittat hit! :)
      Jag har storlek S i herrmodell och de är typ en storlek M för tjejer fast lite mer loosfit. :)

      Radera