tisdag 16 februari 2010

Pipskrik!



Känns som om jag har haft lov i flera veckor! Hur skönt som helst, har tränat ena hunden riktigt mycket och är galet nöjd med hans framsteg, blir bara så frustrerad över att han är så enormt envis i vissa lägen! När jag kommer hem ska jag ju bara packa om och träna andra hunden lika mycket ;)

Att de finns en del jakthund i min hund har jag redan förstått men i förrgår fick jag det på papper. Rikard var och kollade på hockey match och jag hade gått hem tidigare för att plugga. plötsligt springer Gizmo iväg och efter en stund hörs ett pipskrik. Trodde lillen hade gjort illa sig så gick för att kika va som va fel. DE jag får se är en överlycklig hund med en MUS i munnen! :O Rikards "sambo" har en hög kartonger stående på golvet som jag inte vill veta innehållet i och där hittade snart min hund en mus till.. och som alla vet, vinns de två möss finns det garanterat flera! Så är inte helt överlycklig över att gå omkring på golvet här nu..!

Snart ska vi iväg på problemhundsträff, Rikard har en beder collie som är rädd för bilar... blir intressant att se hur han löser det! Nu väntar diskberget och läxorna igen!

1 kommentar:

  1. Tänkte bara säga att detta är det första som kommer upp på google om man söker på "pipskrik". Nu vet du det.

    SvaraRadera