tisdag 17 mars 2009

Glad


Idag har jag verkligen varit glad och kunnat koppla av, först nu känns de hur länge sedan de var jag kunde göra de. Hade idrott idag, fick inte vara med fullt ut. Blev lika putt varje gång Kim ropade "Matilda, ta sa ju lugnt! Du behöver inte lägga ner hela själen i de!" "Nu får du vila!" Vadå? Det är ju roligt att springa, tacklas och ha kul! Tror ni man kan ta de lugnt då? Då pratar ni helt klart med fel person! HAHA
När jag kom hem från skolan drog jag fram en filt & täcke, gick och satte mig i lä på framsidan och njöt av solen. Somnade gjorde jag också där i solan, underbart! Kändes faktiskt som om våren inte var så långt bort trots allt! =)
Har ägnat dagen åt plugga, känns sköt att för första gången känna att jag har gjort allt jag ska och ligger inte efter med något! 
För att göra mamma och resten av familjen glad har jag bakat. Sockerkaka, kladdkaka och negerbollar, mums! Blir att ta nybakade kakor och sätta mig tillrätta framför tv:n och house! 

Gårdagen var inte så tokig den heller. Skellefteå vann över linköping och Hv slog ut Timrå, hade en överlycklig Julia idag i skolan kan jag lova. Blev klar med mitt schema över veckorna, vilken 17åring mer än ja har schema över sitt liv?! Aja måste ju för att klara av allt jag pysslar med!
Reas till Ullared men Julia har jag också inplanerad för nästa vecka. Blir att sätta sig och skriva inköpslisa nu! 

Nu vill kakorna ut ut ugnen, ses!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar