måndag 9 mars 2009

Inbrottstjuv!


Ja då va denna mångas snart slut med. fint väder har de ju varit så har suttit och pluggat i solen under en filt, älskar våren. Träffade Philip en stund och pratade, han ställer då alltid upp. Tyvärr så är de inte så roligt att prata killar med honom. Han förstår alltid varför och står alltid på deras sida, blä! Efter Philip tog jag mig en cykeltur med Nero, mammas gris.

När jag kommer hem inser jag att min bror som lovade att lägga ut nyckel, har glömt de! Okey, hur sjutton ska jag komma in? Gick runt och kände på alla dörran , ingen succsé. De ända som va öppet var mammas och pappas sovrumsfönster på andra våning, ca 2cm. De är ju bara ta sig upp på balkongen och sen öppna fönstret, lätt som en plätt... Öh nej! Balkongen är nästan tre meter över marken. "Matilda tänk att du ska korregera en hund stor som en dinosaurie, du måste bara hoppa för att få tag i kopplet sen en ordentlig korrigering." Fråga mig inte hur men upp kom jag! Måste varit lite hokus pokus också. Med armar som blivit två meter längre skulle ja lyckas få upp fönstret, gick också efter lite lirkande. När ja står nöjd innen i huset kommer ja på en sak. Så fort ja lämnar rummet kommer larmet att gå, skit också! Går ut och letar fort upp en telefon, sekuritas ringer. "Öh, ja de va så att jag blev utelåst. Va ju tvungen att komma in på nått sätt?" Gubben i telefonen låter inte helt nöjd  " vadå, tror du en inbrottstjuv skulle svara i telefonen?haha" Nu skrattar han bara och säger att ja ska ta de lungt. Lovar Lukas ska få igen för de här en vacker dag. 

Nu ska jag sätta mig och slinga mammas hår och äta en apelsin
Måste plugga engelska med sen, blä! 

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar