söndag 15 maj 2011

Hälsenan...

Börjar med att säga att Sverige var PINSAMMA i finalen i hockey... Så då har vi de överstökat!

I morgon har jag bara tre och en halv vecka kvar i skolan och tro mig att de ska bli skönt att slippa skiten!!! Men först ska vi överleva de där tre veckorna...

Mycket skola, lite tid och lite tid för hund, sämst. Men man gör de bästa av saken och lite träning har vi hunnit med och hoppas jag kommer hinna med! Löptur på 5 km i fredags och ett stabilt lydnadspass igår. Mikki trampar på bra när köttbullarna börjat sätta igång "paltkoman", love that! Tyvärr så finns de dåligt med motivation för just hundträning nu så antar att de i veckorna framöver kommer bli mer drag då jag får bli av med energiöverskottet och hundarna blir ordentligt fysade. Så ni som vill se lydnadsträningar får jag kanske göra lite besvikna ett tag men en och annan ska vi nog slänga in!

Min polare för dagen, Bella :)

Helgen i övrigt har gått att överleva. Sov till 12?!? i lördags vilket visar på vilket underskott av energi jag har just nu, fick ändå mycket gjort och idag har jag hjälpt stall Nydala [kika in]när de visade hästar på treårs. Grymt kul och intressant. Tyvärr så avslutades vistelsen där med att en hingst hoppade framåt när jag ledde honom och landade på min hälsena/forknöl. skönt. Så nu är den vackert blå och öm så in i men de va det värt! Saknade dock giganten Korazon! Tänkte fjäska lite så jag får komma ut och rida honom någon dag, få ro i själen för en stund!

Nu laddar vi för en proppfull vecka och håller tummarna för att jag slipper springa in i väggen innan studenten!
Stay safe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar