tisdag 17 maj 2011

misslyckat försök

Nöjd och besviken på samma gång. Hade satt som mål att löpa min första mil i livet idag och det började lovande trots att jag sprang i livets motvind. Sen började foten protestera vid 5 km men tyckte att jag kunde fortsätta på ren vilja och som all annan smärt brukar de ju gå över om man fortsätter... så va dock inte fallet idag och jag fick mycket motvilligt ge mig vid 7 km då jag inte kunde belasta foten ordentligt... SKIT! Hade ju bra tid och massa av energi kvar, jag hade klarat de om de inte va för den där sketna foten!

Mikki som fått springa lös idag eftersom jag inte ville att hon skulle dra en hel mil på hårt underlag blev otroligt snopen när vi vände men blev grymt nöjd när hon istället fick ett ordentligt med stretching och massage när vi kom hem. [dålig på att göra de efter varje gång...] Tog en extra runda hem med högt tempo som landade på lite över kilometern, alltså över 8km totalt idag.. bara 2 ynka kilometeras kvar [ni anar inte va det retar mig...!] så de fick bli lite armhävningar och magträning innan jag gav upp. Hade stora problem att få schampot i håret sen, armarna va som bly!


Annars har dagen ägnats åt att beta av gamla nationella prov i matte D,E och fysik B. Prov som aldrig tar slut och uppgifter som fyller flera sidor. Första nationella skrivs på torsdag, matte D och de på fyra timmar. Kan inte påstå att jag längtar...!

Dagen avslutades i alla fall grymt bra då ett mail från min psykologi lärare trillade in med information om betyg. Tre bokstäver och jag är grymt nöjd. Pratade även med min svenska lärare om vad han tyckte om mitt projekt och han tyckte de va riktigt bra, gött! Ska bara slipa lite till på det och formulera om lite meningar sen är vi klara och då återstår bara redovisningen. [måste filma...]

Nu tänker jag dock inte lägga mer energi på skolan för idag utan masar mig ut till soffan. Trött men nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar