tisdag 3 maj 2011

snö, plugg och te!

underbara frukost! 
Mina dagar blir verkligen inte roligare! Idag vaknade jag däremot av fågel kvitter 20 min INNAN klockan ringde och hade inte ens en tanke på att gå ut och plocka fjädrarna av fåglarna! De hela gjorde att jag hann göra havregrynsgröt med blåbär till frukost!

En del av de kinderfigurer klassen samlat på sig i vår...
Kärlek! 

I skolan blev de matte från 08-12 tillsammans med Ben och Jerry's half baked! Va en välförtjänt paus jag fick på bussen hem sen [kände mig som en luftmadrass som nyss tappat sprinten] Va ett gäng dagisbarn som skulle med bussen och de va en lite kille som drog nitlotten att sitta själv, själv bredvid mig! Måste se grymt farlig ut med tanke på hans vettskrämda ansiktsuttryck hela vägen hem! [ändå försökte jag le..] resan hem va en upplevelse i sig, utslagna björkar täckta med snö vita åkrar och snöflingor stora som femkronor som störtade ner från himlen!  så har vädret varit hela dagen, 5min snö, 5 min sol, 5min, hagel, 5 min regn, 5 min snö... osv..! 

3e maj va de ja..

Projektarbetet börjar i alla fall ta form sakta med säkert. Är uppe i elva sidor och jag bör landa någon stans på 20 innan de är klart. Känns skönt att snart kunna skicka in de och få stryka en sak iaf! Insåg i skolan att nästa veka blir en mardröm prov i matte och fysik måndag, tisdag och onsdag! Vet en tjej som kommer vara död på torsdag..

Tog mig nyss en paus i plugget igen, blev en löprunda med Zo och Mikki i dubbellina på 2,68km och tiden 12,35 min vilket jag är nöjd med med tanke på hur mina benhinnor mår och att vi sprang i snöstorm. De roliga är att Mikki verkligen börjar ta åt sig mitt peppande och kommandon så nu kan vi växla rätt mycket i tempo utan att jag ska behöva bromsa benen av mig samtidigt som jag kan bromsa allt vad jag har och hon drar som en idiot! [mammas tjej de där]  Men hon är inte helt förtjust i att vi inte gör något mer!
Zo hänger mest på och springer för att de är de bästa hon vet, hon skiter i belöningen efteråt hon vill bara ut igen! 
den vanliga löparoutfiten.. 
Dags att göra en ny kopp te och ta upp plugget igen! Har hittat klänningarna jag vill ha på min student med..! 

Denna till kvällen

Denna på dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar