måndag 2 maj 2011

Zumba

De märks verkligen att skoltiden börjar ta slut. Alla saker man kunnat skjuta på är de plötsligt omöjligt att rubba en millimeter och känslorna inför studenten är mer än bandade. Man vill sluta samtidigt som man inte vill, man vill få allt gjort samtidigt som man inte orkar, man vill jobba samtidigt som skolan är en trygghet o.s.v.


Innan jag klev in genom skoldörrarna idag gjorde jag premiär i Zumba klassen. Hade tvingat med mig Tove för att ha lite sällskap så jag inte skulle vända i dörren och gå hem igen!
Jag är tjejen som har noll koordination och kroppskontroll.. Ändå stod jag där i 45 min och asgarvade åt min försök till att vicka och skaka på diverse delar av kroppen. Lillebror stod utanför dörren ett tag och de såg ut som han skulle tuppa av så mycket han garvade åt mig men KUL va de. Så kul att jag redan bokat in mig nästa vecka [tänker tjuvträna när ingen ser].

Efter allt skakande blev de matte ett bra tag och fick lite gjort men har dubbelt så mycket kvar.. blir att sitta hela hålet i morgon och räkna. När tortyrens timmar väl va över traskade klassen [som höll på av avlida av hunger] till mack makeriet, där jag inhandlade en baugette med kyckling curry röra! Kärlek till den kombinationen!

Mycket mer har jag inte hunnit. Blev hem och mata/rasta min älskade Bus [stor protest från henne att de gick för fort]. Jolly Bollen räddade mig idag igen då min lilla grå är grymt svag för att få leka med den och man bara får göra de när de är något speciellt eller mamma har lite dåligt samvete... Nu sitter jag och växlar mellan matte och projektarbete [IPO är grymt svårt att förklara i text] tillsammans med en kopp te [skulle kunna döda för en Ben&Jerry's] och så kommer kvällen se ut!

I morgon blir de ännu mer plugg och då SKA jag ha en Ben & Jerry's Half Baked bredvid mig!!!

3 kommentarer:

  1. Ben & Jerry's - den perfekt pluggkompisen! <3

    SvaraRadera
  2. Snälla väninna, du skrev att du knäckte en kille i benpressen på gymmet..... men e d verkligen något att sträva efter???? jag har har känslan av att killar inte tycker r speciellt sexigt med tjejer som har lårmuskler som 14 tegelstener. jag är bra mycket smalare än du OCH DET GILLAR KILLAR - inte Schwarzenegger-brudar

    Petra

    SvaraRadera