söndag 20 oktober 2013

Elitrutan

och så var även denna helg slut. 
I fredags firades lilleman som den prins han är & vad jag märkte var alla presenter omtyckta! 
Kanske ett litet plus till biskvierna och färskfodret... men även grodan och täcket föll honom i smaken :) 



I lördags skulle vi åka med Kicki och hennes hundar till Hökensås.
Kom upp till farfar och mötte en Blixt stor som en BALONG men i hundgården.. kollar in i huset och inser att han öppnat gallret, hoppat ut över kanten och sen tryckt i sig torrfoder för att sen hoppa tillbaka när han förmodligen blev törstig och mådde illa för han hade spytt en gång i hundhuset...
Så de blev att snappt hälla salt i halsen på honom och sen vänta medans allt kom upp.
Var en liten ynklig Blixt som kröp upp i knät när allt kommit upp.
Jag är bara glad att jag kom när jag kom då han druckit bra med vatten...

Promenad blev de iaf och en riktigt härlig sådan.
Vi tog en stig och vek sen av i skogen, fika efter ett par kilometer för att sen gå tillbaka till bilen.
Helt underbart att gå på ett sånt ställe där det ända som hörs att vi.




Har blivit lydnad båda dagarna med mycket fartmoment.  
Blixt satte faktiskt elitrutan igår och de med en matte som inte riktigt visste vart hon skulle ta vägen av lycka. Hade nämligen kört rutan med Rappi men låtit den stå kvar när jag skulle köra -konan- med Blixt. Blev lite kaxig efter flera fina konskick och tänkte att de värsta som kan hända är att han inte fattar vad jag menar, rundar konen igen och vi får visa honom rutan. 
Skickar på -konan- låt honom stå där tittade på rutan och skickade [och höll andan av förväntan]
Sekunden senare står jag med hakan i backen då han utan tvekan springer rakt in i RUTAN! 
ÄLSKADE ÄLSKADE HUND! 

 Även Rappi gjorde grymt fina pass där vårt läggande under gång är riktigt snyggt nu.
Ni som hängt med ett tag vet att de varit mitt hjärnspöke läääänge.
Även skicken till rutan har varit med grymt härlig energi! :)

Nu laddar vi för en ny vecka med nya roliga träningspass!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar