fredag 11 oktober 2013

Träningen blev ganska bra

När jag vaknade idag var de varken regn eller moln ute, det var SOL! 
Så på vägen till träningen blev de ett stopp för lite fotografering. Blev inte så många kanonbilder men några blev okey i alla fall :) 

Blixt: 
Fick börja med att tömma sig med fritt följ
Blev positivt överraskad i hur fint han höll positionen HELA tiden, han tappade den lite vid en tempoväxling men rättade in sig själv innan jag hann tänka på att han glidit fram lite. 
Gick över till fjärren och de var precis som att han nu kunde koncentrera sig till fullo för han lyssnade och var stabil i Sitt-Ligg på hela 15 meter och då drog jag på tiden mellan skiftena. Testade även med att upprepa de han gjorde för att se om han lyssnade eller bara gör. Han lyssnade!! 


Rappi 
Jag har haft på känn att jag dödat lite av glädjen på planen genom att nöta för mycket av samma sak. Fick ett ganska bra kvitto på att nya moment får damen att gasa upp sig. 
Började men vittringen där jag gjorde en liten grundövning för att se till att stötta henne innan jag la in andra pinnar. Innan jag bestämde mig för att sluta hade hon 16 pinnar + rätt utlagda och hon jobbade så otroligt mycket bättre än jag någonsin vågat hoppas på. 
Busade lite och sen valde jag att gå av. Bättre att sluta på topp och köra några korta pass än att hamna i konflikt och riskera dåliga minnesbilder! 

Nu all in plugg! 



1 kommentar:

  1. Hur tränar du vittringen?? Om du lägger till pinnar så luktar inte alla då, hur tränar du för att hon ska urskilja?

    SvaraRadera