torsdag 24 oktober 2013

Packa och ha fyra tassar i backen

I morgon drar jag och Blizzemann till Halmstad över helgen för att stå i HSTs monter under Sweden Cup, en internationell IPO tävling som hålls där [hoppas många kommer och kollar då de är mycket hundar]

Märks att de är Blixt som ska med och inte Rappi 
torra och skrikandes efter lite kärlek... 

Tror jag har fått med mig allt jag ska ha med. I alla fall till Blixt, min egen skit är det som alltid värre med.. lustigt att man alltid har stenkoll på hundarnas saker. Jag har i alla fall putsat och smörjt mina kängor vilket verkligen var på tiden! 

Tog en liten paus för lite lydnad. 
Rappi: Lite busig fjärr för att "lätta upp" momentet. Sen började jag faktiskt introducera henne för fotgående på höger sida. Sjukt roligt och Rappi bara ÄLSKADE att få göra någonting nytt. 
Blixt fick gå lite FF innan vi tog tag i platsliggningen. 
Fick andas både en och två gånger då lilleman ganska snabbt klurade ut att detta INTE kommer innehålla någon fast och därmed tyckte vi skulle göra något annat. Då inget av förslagen imponerade på mig övervägde han att testa och när han väl får FYRA tassar i backen så går de ganska bra! 
Finns kanske någon som undrar varför jag inte bra plockar ihop honom och ger honom "order" om att ligga ner... tyvärr är det inget som funkar på Blixt när han inte är hundra på vad som förväntas av honom och ligger han dessutom i lite stress/förväntan på aktivitet så är det bara tålamod och lugn som kan bryta honom utan att skapa gråzoner. I alla fall just nu. 

Hur som så är jag otroligt nöjd med hur de hela slutade då han faktiskt låg korrekt även fast jag gick bakom honom! :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar