torsdag 25 augusti 2011

Dragträning och katter


Efter en dag vid spisen tillsammans med svampen åkte jag och mamma till ett spa och fick energi massage. De va  något så fruktansvärt skönt, speciellt när han sträckte ut ryggen och bröstmusklerna. Funderar på att gå tillbaka nästa månad igen.
Tjejerna som alltid skulle åt var sitt håll..

Avslutade dagen med dragträning/ ringträning med Zo. Första 500 metrarna gick åt att gräla hurvida man får passgå eller inte [lilla tjejen tyckte som vanligt att passgång är de bästa alternativet..] Jag gick dock segrande ur diskussionen då jag hotat med att ta tillbaka namnbrickan med pärlan på. De resterade fem kilometrarna innehöll allt från starter, tempo-växlingar till att träna på att ligga på i länken. Så ur dragets synvinkel tränade vi mest ordförståelse och ur ringträningen de mesta. Framföra allt att man inte växlar från skritt till pass utan man ska jobba på att skifta skritt till trav. Va helt genomsvett när jag kom hem men de va de värt, kändes verkligen som att hon börjat bli trygg i att jobba framför igen. De försvann ju lite med Mikki och hon har varit lite osäker när de kommit till att dra men nu hoppas vi att de släppt! :)

Blev lite miljöträning också. Zo har ju haft en tendens till att jaga bland annat katter... men de har mycket berott på att hon inte vet vad det är och när katten sen springer iväg allt va den kan så tar jaktlusten överhand och hon jagar istället. Idag hade vi sån tur att grannens döva [och enligt mig korkade] katt satt mitt i gatan. Denna lilla krabat är totalt orädd, så när jag stannade till med Zo kom den för att få sig lite kärlek.
La Zo ner och katten gick rakt fram. Efter att zo luktat på den öppnade hon munnen som för att "ta" den i munnen... Katten tog de dock som en inbjudan och gosade in hela huvudet i munnen och började åma sig som bare den, varpå Zo sätter sig helt paff upp. Katten slingrade sig sen som en orm mellan benen på Zo som verkade tycka att de va ganska mysigt. Så nu hoppas jag att hon inte ska "döda" varje katt hon ser ;)


Heffa fick sin omgång kärlek i form av massa ben, kloklippning och en madrass att sova på. Så han är nöjd han med min lilla prins!
Nu blir de sängen och ladda inför i morgon då de blir besök hos logopeden och sen ungdomsläger!!

2 kommentarer: