lördag 6 augusti 2011

Inspektion av kungariket

En bild säger mer än tusen ord... Heffa ♥

Paniken inför vad som ska hända med mig om två veckor då jag inte längre har tider på jobbet börjar bli påtaglig och grymt skrämmande.. Faktum är att det är typ det ända som snurrar i huvudet just nu.

Haft en grymt bra dag trots den gnagande oron. Träffat en av de få människor som får mig att glömma allt som är jobbigt och lugna ner mig totalt vilket var enormt lättande, så fick lite tid att ladda batterierna från botten och faktiskt prata lite om framtiden i lugn och ro.

Zo och Heffa hade varit saknade hela dagen så traskade upp dit och tog dem på lite skrittträning till Zos förtret. Hon blev lite halvtjurig när jag både gnällde på gången och svansen men insåg att jag blev enormt mycket trevligare att umgås med om man skippade passgången och sänktre garden, lilla tjejen! Heffa traskade på som vanligt och inspekterade sitt kungarike.
Blev en paus hemma hos mig för lite kloklippning och frisering av svansar och till Heffas förtjusning va trädgården full av vuxna killar som avgudade honom och ställde upp som slickepinnar... Kärleken för mat och mys med mamma tog dock övehand och han gav vika för lite kloklippning! [en godis efter varje tass är viktigt och får inte glömmas bort, då knorrar lilla grisen på en gång] Zo ligger som vanligt helt stilla och myser av att få vara i knät, tittade även över hennes baktassar och sprutade lite blå spray på dom.
Innan hemfärden passade även de båda charmtrollen på att smöra för några av gästerna och lyckades tjata sig till ett kvällsdopp [Zo ansträngde sig till och med så mycket så hon lämnade apporten i handen på killarna som kastade... typiskt]

Tillbaka hos farfar igen så blev de lite lydnad. Zo har ju ny belöning i form av ett barnvagnsdäck... men hon är ändå ingen tjej som gillar att sammarbeta så hon tröttnar rätt fort.
Sen har vi ju lilla Heffa som har lydnads energi till tusen! Blev en hel del traskande och han är mycket noga med att vara snabb på att smälla ner rumpan om vi stannar, grisen ♥! Lite inkallningar blev de med där han naturligt kommer och sätter sig framför, även lite skiften "sitt" och "ligg" testades och han är ju jobbig på de sättet att idag kunde han ligg och gör lixom fina skiften fast han inte ens borde kunna de.. Ska försöka filma i morgon så ni får se en liten snutt.

I morgon ska jag ägna dagen åt att städa mitt rum och hundarna!
De tar på krafterna att skritta.. ♥

1 kommentar: