torsdag 4 augusti 2011

Sist ut med SSM

Heffa!


Niska

Niska och Felle!
Ja jag får väl bli sist om att uppdatera om SSM för i år då!
Detta året satt jag utanför planen under brukset, längtade dock ihjäl mig för att få tävla. Många fina hundar och många som satte tassarna på SM planen för första gången, kul att se att de kommer nytt folk.

Extra stolt är man ändå över Felicia och Jeanette.. Felicia går ut och plockar hem allt ihop och de med bara 16 år på jorden! GRYMT! Sen Jeanette som får sin hund att ta en pallplats i BLS III och dessutom genomföra ett elitprogram men en hund som fyller tre år i slutet på veckan.. de räcker att säga de!

DE lite mer udda kom när utställningen drog igång och jag hoppade in i rollen som handler igen. Fick värma upp lite med vallhunden Qwarre innan Jeanette snällt lastade över sin 46kg tunga Samson i mitt våld och jag fick mig ett ordentligt styrkepass. Va en kille om under söndagen kom fram och va grymt imponerad för att jag lyckades hålla honom och frågade om jag hade gymmat enbart för att orka!
Han skulle sett blåsorna i händerna!

Zo va ju också anmäld, med den svans attityden hon hade i början av veckan va jag plus vänner grymt säkra på att vi skulle trampa långt bak men när man sätter en hundkännare som Jeanette i andra ändan av kopplet så kan allt hända och vi blev uppropade som femma. Tyvärr så tog värmen slut på henne [passgår man hela dagarna hos farfar så är de jobbigt att skritta runt massa varv...] så vi slutade på en tionde plats på vår sjättre ringträning!

ROligast va nog ändå att genomföra Barn med hund! Glada barn och föräldara, så är supernöjd och tackar AGU för förtroendet att få ha ansvar för det hela! Mycket uppsakttat av mig! Tack!

Hade i alla fall en GRYM vecka och de blev många trevliga kvällar med Jeanette och hennes träningsgrupp. Många tankar och funderingar som bytt riktining.. Känns som att jag är redo för en nystart!

Mer bilder kommer sen :)

2 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig vistelse, trots att det inte blev något tävlande. Ses vi i september?

    SvaraRadera
  2. Ja de va riktigt trevlig!
    Som de ser ut nu gör vi de :)

    SvaraRadera