måndag 15 augusti 2011

Heffas otroliga upptäckt!

Haft en riktigt bra dag, igen!

Städat rummet, garderoben, tvättat och ansträngt mig så pass så jag har strukit massor, tom pappas skjortor [rena ekvationen hur man ska göra för att få bort alla skrynklor..] sorterat sockar, vikt lakan och rensat bland mina viktiga papper och anmält Zo till MH i september. Vuxenvärlden får passa sig, jag börjar anpassa mig ;)
När jag rensade blend alla papper hittade jag alla scheman till Mikki, vilka moment som va klara och vad vi gjort varje dag i veckan och vår dagbok. När jag kollade varje veckoplanerare så insåg jag hur mycket tid vi spenderat ihop. Satte mig och läste igenom de mesta och insåg hur nyttigt de är att skriva ner allt. Så nu ska både Zo och Bozz få var sin dagbok, uppdelat i olika kapitel beroende på gren. Grymt!

Lilltjejens svaghet.. ;)
För att göra dagen komplett fattades ju bara lite hund och de blev i form av lydnad [efter ett långt och mysigt samtal med lilla farfar] började med Zo då hon har gett mig lite knutar i håret av allt funderande om HUR jag ska få med henne på ett mindre ansträngt sätt. Hade en idé som jag beslöt mig för att testa och den gav ganska snabbt resultat. De är en blandning av att ha henne i en grym förväntan men samtidigt under lydnad från två håll. Där förväntan ligger på att få jaga och kampa. Då hon sorterar grymt bra så funkade de kanon och vi kunde börja traska lite längre sträckor. Hoppas att jag ska lyckas hålla motivationen för henne igång så vi kommer framåt!


Lilla Heffa har i dagarna kommit på att han är kille...Suck! De har alltså gått upp för honom att han och Zo inte är helt lika. Men är jag i näreten gör han sitt bästa för att kontrolera sig, de gånger han inte kunde hålla sig va han mycket noga med att gå lååångt bort från Zo och sätta sig.

Beslöt mig innan jag började för att testa hur mycket han fattat av våra träningar och plockade därför bort lite hjälper. Trots de traskar han på bredvid och nu går vi ändå rätt mycket, vänder och gör helomvändningar. Visst att de trillar godis men han är riktigt pigg. Kunde inte hålla mig ifrån att testa vad som hände om jag sa "sitt" under tiden vi gick. Hann inte mer än yttre de och så hade han rumpan i backen. Griisen! [nybörjartur..!?!] Sen blir de ju som vanligt när jag släppt på ramarna att jag testar massa annat, i detta fall ställande och läggande under gång, inkallning, high five och träning inför platsen i form av nerläggande och uppsättande.
Han har de naturligt att inte flytta tassarna efter ett komando [hoppas att de håller i sig] men läggandena är lite oklara än så mer träning på ligg och framför allt ska vi kunna mer fotgående innan!
De sjuka är att när ja kollar på klockan har vi kört i 25min och lilleman visar inte ens tendens till att vara TRÖTT?!? [antingen är han grym eller jag sämst på att tömma honom ]Avslutade med ett framåtsändande till matskålen. Grisen ääälskar ju mat!

Nu ska jag försöka smälta de sjuka passen och skriva ner dom i detalj i stället. I morgon är de mkt som ska hinnas med så vi får se vad vi hinner träna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar