tisdag 30 augusti 2011

schäfervärldens största...

Äntligen några minuter internet, tyvärr så har de inte börjat funka hemma än [modemet är trasigt] men har ju snälla vänner som låter mig låna datorn några minuter.
Har sååå mycket roligt att berätta att jag inte riktigt vet vart jag ska börja så de kommer antagligen bli ett långt inlägg på det.

I helgen va de ju ungdomsläger där jag var med som en liten hjälpledare. Sjukt mysigt läger med goa ungar som kämpade på med träningen med sina hundar. De är inte alltid lätt att vara liten och styra en schäfer, de ska alla veta. Förutom goa ungar va de ju ett härligt gäng vuxna med också, Jeanette och Sanna kom ju hela vägen från Stockholm vilket var grymt kul. Fina tjejer de där!
En Mr. stekare fanns de också med och han har jag en grymt rolig film på [han blir nämligen klicketränad av sonen tillsammans med Jeanette] men den sparar jag åt Jeanette. Tyvärr va ju inte vädret de bästa men vi överlevde det med.

Ska tilläggas att min lilla gris ställde upp som testhund på kloklippningen på lägret. låg så snällt och lät barnen klippa klorna. Men de kanske berodde på att han ville impa på sin största IDOL Samson. Tur för lillen att Samson ändå har lite tålamod då min lille sak inte kunde låta honom va utan va tvungen att berätta hur mycket han tyckte om Samson hela tiden... 
Det enda dessa två delar förutom att båda går under "Heffa" så har dom förmodligen schäferväldens största tassar!

Schäfervärldens största tassar?!

Sen igår va min lyckodag [förutom att jag gjorde så farfar fick hydralolja i hela bagageluckan] Fick nämligen för mig att köra slalom med Heffa, man blev ju galet träningssugen på lägret om man säger så. Tyvärr kunde ingen filma vilket är GRYMT synd då min lilla gris nappade sjukt snabbt va han skulle göra. Tog mindre än 10 minuter innan han sprang på sex pinnar. Mammas fina!
Efter de fick jag rycket och klickade även in honom. Sen ringde mobilen och under de fem minuter samtalet varade hade lilleman klurat ut "sitt vackert". Man kan inget annat än att älska honom!

Sen har vi en rolig nyhet till. I morgon flyttar jag ut i skogen för några dagar och kommer njuta av att få komma bort och bara ha massa hundar runt om kring mig. Så i morgon förmiddag packar vi väskorna och ger oss av!


3 kommentarer:

  1. Tack Matilda för dina insatser under lägret;-) Toppen toppen o visst blir man sugen när man ser alla träna på..

    SvaraRadera
  2. HEFFA HEFFA HEFFA is the shiet!
    /Sanna

    SvaraRadera