lördag 6 augusti 2011

nynnande schäfer

Blev lite besiken när jag vaknade i morse och såg att de var mulet.. bara för att jag var ledig till sex. Typiskt!

Blev att åka till spårmarkerna för att presentera spårarbete för båda djuren, fick mycket trevligt sällskap av Mathias och Thomas med. Alltid trevligare att ha lite folk att prata med medans man väntar.. för att inte tala om vad man lär sig av att se andras hundar arbeta. Att få titta på en hund som Noggy som går ut och gör sitt första spår efter en vila på ett år och gör ett riktigt bra jobb är en grym motivation. Att se Thomas hund är också lärorikt då han och jag är på ungefär samma utbildningsnivå på våra hundar.
Min nunnane lilla klump!

Lille Heffa va först ut och han blev ltie snopen över att jag som annars är så ordentlig helt plötsligt tappat massa mat som han DESSUTOM fick käka utan att jag surade. Så efter ett tag så traskade han på och när kattmaten var nådd gjorde han sig sjukt tung när han fick kämpa lite för att få behålla den. de roliga är att de ser ut som han går och nynnar hela tiden..hmmmhimmm mat på backen hmhimmm framåt  framåt himmhimmm Mammas prins! Ska bara komma ihåg att tappa godis med lite längre mellanrum nästa gång...

Zo blev också grymt nöjd med att de serverades käk gratis. Det roliga med henne förutom att hon tuffade på riktigt så gott som på en gång var att man såg när hon kommit in i spåret då svansen gick från slak till en allt mer skruvad variant, go attityd men snart ska hon få kämpa lite mer för att få ha den och framför allt koncentrera sig ist för att kampa om de.. men de tar vi då är i alla fall grymt med lilla fisen som är mycket noga numera hur hon har svansen runt mig. Ingen superknorr där längre inte. Min lilla Prinsessa!

Hemma igen blev de ett kort lydnadspass och när maten byttes till köttbullar hade jag en gungande Heffa framför mig som faktiskt gjorde stora framsteg idag... "Ligg" börjar sjunka in och ni som sett hans jobb fr possition vet ju att de värmer i själen! Zo fick jobba lite med possitionen innan de blev bus och jag begav mig hemåt för att ladda för jobb!

Börjar få lite panik för min framtid.. bara två veckor kvar på jobbet sen måste jag komma på något riktigt bra, men har ju två veckor på mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar