onsdag 19 december 2012

.. är något jag är ASDÅIG på!

Idag var målet att inte göra ett skit. Det gick väll bra tills klockan blev 2 då rastlösheten kom krypandes.    Då tröttnade vi på att kolla på film [Rappi hade försökte övertyga mig om att sluta kolla på snygga killar & istället kolla Hitta Nemo] och åkte helt enkelt upp till Farfar och busade med Zo, la in lite mysiga filtar hos Rappi [får se om dom överlever] och kikade över foderlagret. Konstaterade att det behövdes fyllas på vilket det kommer göra i morgon. Då anländer nämligen 260kg färskfoder. FETT!


Somnade sen en stund och är jag vaknade var klockan slagen för operation "Skidskola"
Är det något jag tycker är jobbigt här i livet är det att vara asdålig på något och skidor ä något jag är ASDÅLIG på. Så för att göra ett försök att ändra på detta kallade jag på förstärkning i form av en gipsad Tove. Konstaterade att jag måste låna skateskidor [extra korta för att göra de lättare] och sen bar det av ut på en raksträcka. 

Hon bad mig visa hur jag åker en liten bit och när jag vänder mig om står hon dubbelvikt. Så snyggt var det hela alltså [hon påstår att jag såg ut som en korsning mellan sprattelgubbe och spindel]. Några vändor utan stavar och lite taktik och det blev bättre. Fick tillbaka stavarna och sen var det bara att jobba på. Tror att de i alla fall blev någon procentenhet bättre teknikmässigt även om det är en LÅNG väg kvar tills det är godkänt men jag trillade i alla fall inte! 

I morgon blir det att åka ut och fortsätta träna så hon inte garvar lika mycket nästa gång! 



1 kommentar: