söndag 30 december 2012

när 2012 börjar ta slut

Året börjar gå mot sitt slut & sammanfattningar för året/mål för 2013 dyker upp lite överallt. Suttit och läst några stycken och de är härligt att se att många nått sina mål och nu förflyttar siktet mot nya mål! Ska bli roligt att följa er under de nya året som väntar och jag önskar er STORT lycka till! 

Jag och mina jyckar då.. Ja vad ska man säga. Inget har blivit som jag tänkte att det skulle bli. På både gott och ont. Vi kan väll börja med lilla Zoseli :) 

Hennes mål för 2012 var bland annat: 
LP I 
BH-prov 
IPO I 
SSM 
starta agility & drag 

..och vi har inte tagit ett enda av målen. Nu tror säkert någon att jag är besviken på oss men nix. Jag har inte gett henne chansen och hon har presterat när jag gett henne möjligheten. 


Vi har tagit två förstapris i LKL som vi plockade uppe i Sundsvall sen har tävlingarna inte funkat. Mycket beror på att jag och Zo egentligen inte passar så bra ihop och det krävs otroligt mycket av mig som förare för att det ska gå hela vägen. Jag är lite för orutinerad och dålig på att kontrollera mig själv [tränar för att bli bättre men det är svårt] för att de ska gå. Anledningen att det funkade i Sundsvall var för att jag var mer koncentrerad på Tina & Ninja än mig själv och tänker jag inte funkar det. 
Efter SM i Romelanda och en till tävling i augusti bestämde jag mig för att de fick räcka för i år.
Min oförmåga att stötta henne fullt ut på planen gjorde mer skada än nytta. Därav inga mer tävlingar i lydnaden. 

Att BH-provet och IPO:t inte blivit av har berott dels på att vår kemi inte är 100 och sen på motivationsbrist och tidsbrist. Samma sak med agilityn och draget. Draget har vi tränat en hel del men pengar och jobb har hindrat oss från start.

MEN vi har ju även gjort saker som INTE stod med i målen! 

Bland annat en godkänd exteriörbedömning för titeln KORNAD [mentaldelen som ska fixas], godkänt UHP & Excellent på utställning med en 2a placering!

Vi började ju även med Rallylydnad efter en kurs. En gren som egentligen var avsedd att tävla Heffa i men Zo tyckte det var kul och då fick hon tävla. Två starter och två kvalificerade resultat! Sen har jobbet varit i vägen för fler starter... 



Så vi har trots allt gjort lite detta året även om de kanske inte var enligt planen. Är nöjd med henne och nu ska det funderas på hennes framtid. Om den ska vara tillsammans med mig eller med en tjej som passar bättre tillsammans med henne. Det är en otroligt härlig hund som borde få visa det! 

Zos 2012 
♥ 2a placering & excellent 
♥ 2st 1a pris i lkl I 
♥ 2st kvalificerade rallylydnads resultat nybörjarklass
♥ Godkänt UHP 
♥ Godkänd exteriör bedömning för korning

2 kommentarer:

  1. Det är coolt att inte ha nått sina mål men att ändå vara nöjd och att tänka positivt kring det hela. Att även rannsaka sig själv som förare är ännu större.

    Hoppas att 2013 blir ett superår för er oavsett vad som händer!

    SvaraRadera
  2. Kanske inte som planerat men F-N så bra ändå <3

    SvaraRadera