tisdag 18 december 2012

En tankeställare

Trots att jag startade dagen två timmar senare än planerat har jag hunnit med rätt mycket.
- 7km off road promenad med Rappi [hade helt fel skor &jobbigt var det] - Rygg & arm pass på gymmet - Lagat mat - sovit middag - Pratat med veterinär om Heffa - Lydnad med Rappi- 


Fick en liten "AHA upplevelse" i Stockholm vad det gäller lydnad när jag stod och kollade på lydnadstävlingen. Hundar som enligt mig inte går fot utan mer följer mattes/husses knä med bogen och glor på sina tassar får höga poäng & helt plötsligt kändes en satsning på ELITKLASSEN inte så omöjlig. En liten motivationshöjare & tankeställare. På de fick jag se Hanna & Bacci gå in och göra ett lydnadsprogram med en underbar känsla och dessutom plocka hem en andraplats. Det var en ren motivations boost. Som Hanna har tryckt på sin tröja. Hur svårt kan det va?

Lydnaden ikväll var verkligen helt fantastisk! Känslan fanns. Attityden fanns och energin fanns.
AWESOME! 
Började med fotgående där hon tar flera kliv framåt varje gång. Långa sträckor. Förflyttningar osv. Lite apportering på de för att låta henne växla till lite jakt och dessutom jobba lite på vårt problem där. Jag måste passa mig för att bli för "korrekt" när hon är på väg tillbaka då hon inte riktigt orkar fullfölja apporteringen om jag är i fel mode då vi nyss hade en konflikt inne hos mig. 
Men skam den som ger sig. Ettans apportering sitter även om de kliar i rumpan på henne och IPO apporteringen är nästan löst. Fett. 

Lite vila i bilen medans jag spelade på mobilen. 


Blev ett sista pass fritt följ á la BH prov och hon håller ihop! Det mina damer och herrar är min prinsessa de! :) I morgon ska jag försöka låta henne vila för att sen snickra ihop lite mål och tränings upplägg. 



2 kommentarer: