lördag 1 december 2012

Jag börjar gilla det. Eller jag hatar det inte lika mycket

En gång är ingen gång, två är lika med noll. Blir tredje gången en vana då? 



Tredje löprundan denna veckan och jag börjar gilla det. Eller jag hatar de inte lika mycket  längre även om jag efter dagens runda mådde kasst. Förmodligen eftersom jag sovit dåligt och nyss ätit men under själva turen kunde jag faktiskt njuta. Hundarna höll lagom tempo [Rappi kunde tygla sig] jag hittade rytmen och solen sken på oss. Ganska underbart faktiskt. Snart kanske vi kan öka lite på distansen :)


Det som stör mig är att Zo bara passar när hon drar. Enda gången hon bryter är när det går så pass fort så hon inte har något annat val än att börja galoppera.. och då har Rappi galopperat länge för Zo kan passa extremt fort. Jag kan få henne att trava på kommando men det bara några meter sen passar hon igen. Är hon lös travar hon lite oftare men passen är den dominerade gångarten. Så hon håller ju tempot men hon tappar ju större delen av styrkan. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt de... förslag?!


Avslutade med 2km nedvarvning & stretch innan vi åkte hemmåt och tjejerna fick sig lite käk.
Torrfoder, * Färskfoder * Proteinpulver


Matilda rekommenderar!! 

Nu blir de duscha och göra sig redo för jobbet. I morgon blir de att åka till Göteborg för utbildning i en vecka. En vecka på Arkens Spa hotell. Fett! 

5 kommentarer:

  1. Vilka snygga selar på snygga hundar! :D

    SvaraRadera
  2. Välkommen till göteborg! Snöfritt och svinkallt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha tack! Jag kommer nog hålla mig inne ;)

      Radera
  3. Kan hon ha ont i ryggen, eller någon annanstans? Brukar hon passar, eller har det uppkommit nu? Bacci passar också helst, men tror det hänger ihop med spänningar i ryggen. Nu när hon är vältränad och välvibbad, så travar hon mestadels.

    SvaraRadera