torsdag 6 december 2012

Heffa på akuten....

Paniken när telefonen ringer och när man svarar så stelnar hela kroppen. När man går från att vara glad och må bra till att bara bli förstörd...
Just nu sitter jag på ett hotellrum 25mil ifrån min hund. Min hund som akut fått åka in på djursjukhuset.

Heffa blev idag helt utslagen. Han satt helt stilla i hundgården med snö över hela sig. Farfar tog in honom efter att ha ringt mig och med hjälp av pappa fick jag en liten koll på hur illa de var. Han ville inte stå, reagerade inte på tryck och knappt inte på ljud. Ringde Jeanette i ren överslagshandling och fick höra de det jag redan visste. Han måste åka in och det NU!!

Har sen suttit och väntat på ett samtal om hur de gått. Vad som är fel. Mått sämre än sämst av oro och paniken över att vara så långt hemifrån... kollat mobilen var tionde sekund. vankat av och an i rummet och pratat med vänner. Sen kom samtalet.

Han lever men de är knappt. Njurarna har så höga värden att de inte ens går att läsa av och blodet har galet höga halter vita blodkroppar och det enda jag kan göra nu är att hoppas att han orkar fighta sig igenom natten. Veterinären sa att vi inte skulle hoppas för mycket men jag ger inte upp.

Du klarar de Heffa jag vet det. Du måste klara det! 


13 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för dig och din hund! :(

    SvaraRadera
  2. Å, jag håller allt som bara går att hålla :(

    SvaraRadera
  3. Men herregud.... Vi håller alla tummar och tassar <3

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna och skickar kramar till er alla!

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna och skickar kramar till er alla!

    SvaraRadera
  6. Men fy så hemskt! Att det kommit så fort!? Jag och mina fyrbenta håller tummar och tassar för Heffa!!

    SvaraRadera
  7. åh, håller tummar och tår för er. <3

    SvaraRadera
  8. Usch... fy så hemskt :( vi håller tummar och tassar...

    SvaraRadera
  9. Åh vad hemskt, håller tummarna här oxå!

    SvaraRadera
  10. nej stackarn, håller alla tummar som finns och tänker på er under dagen!

    SvaraRadera
  11. Men stackare, åh herregud så hemskt! Vi håller alla tummar och tassar för er!

    SvaraRadera
  12. Håller tummar & tassar! @->--

    SvaraRadera
  13. Hoppas du fått höra något nytt nu. Håller både tummar och tassar för Heffa, måtte det gå bra!

    SvaraRadera