söndag 14 november 2010

Förälskad!

God kväll och välkomna till den dagliga rapporten från Matilda och hennes liv. hahah måste få ha lite damp!
Ska inte klaga på min dag, fick sovmorgon då de inte behövde mig som spårläggare idag (inte så mycket hundar)  så hann med att gratta kära far min. "Galleri Gustafsson" och favorit godiset fick han av mig och syskonen. Sen tryckte ja in mg i bilen och lastade samtliga hundar i kärran och rullade mot Hok.

Kolla huvudet bara! åhh...
Vet inte vad det var med korna idag men de sjöng konstant från de att jag kom och sjönk fortfarande när jag åkte. Tog Zo för att gå och hälsa på dem och blev förälskad i en av tjurarna som kom fram. Kliade honom i hans gigantiska panna och OJ vilken kelgris han va då. Så söt! Ska allt ha en sån någon gång, fin teckning hade han med plutten! Enligt Zo va de där bestarna direkt import från Mars, inget snack om saken. Kolla in knäna och fötterna bara! Blev lite jobbigt när mamma stannade så när modet vandrat från svanstippen till tassarna kom hon fram och fick en riktigt blöt buss av besten jag stod och klia. Gissa om hon blev snopen! Men helt klart godkända då hon bad om en till.
Nero fick också komma ut och fann två bästa vänner. Kvinnan som höll i skinkfallan och mannen med skagenröra. Han gick igenom hela registret och slängde på valpögonen och tillslut fick han halvan av båda mackorna. Gissa om han va nöjd!
Så de blev en del miljöträning med Zo och Nero fick leva livet som tam björn, stunderna då han njuter för fullt! Så de va nöjd Matilda med kärran full av nöjda hundar som rullade hem idag! Fattades bara min tjur!

Tänkte trycka på The fast and the furous, med snygga Vin Disel och Paul Walker senare men först en kopp te och lite biologi!

Keep it up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar