torsdag 25 november 2010

Generationer

Så är de tänkt att jag ska hålla konditionen uppe på mig och hundarna i vinter! 

ser de inte underbart ut?
Önskar SÅ att jag hade en kamera med mig på promenaden idag! Inte för att visa er hur dåligt plogade gångvägarna är (pulsa i 35cm snö i 5 km) utan för att filma mina idioter till hundar! Har inte riktigt kollat grejen med att hoppa rakt ut i 50 cm snö och försvinna för att sen hoppa känguru skutt runt runt runt... Men kul verkar de vara om man ser till energin i hundarna som kommer. Roligast va Zo som tog sats från Chile och miss bedömde snödjupet totalt och försvann då hon landade i ett dike! Trodde jag skulle gå av, lilla gumman sprang bokstavligt talat UNDER snön!

Har slängt i mig kvällsmat och bäddat rent i sängen så sova är nästa punkt på schemat! Fick dock nyss ett lagom muntert samtal från herrn som tillhör generationerna äldre än mig. Hade tydligen tagit av halsbanden och hängt upp dom på kroken tillsammans med kopplet! Ni som inte fattar så ska han visa att han kan gå med hundarna lösa och upptäckte att halsbanden va borta när han var halvvägs! (Tar man inte med koppel?!?!) Ska inte uttala mig men har mina åsikter om hur han ska promenera med hundarna... bara för att JAG lägger Zo på avstånd betyder inte de att hon "kan" de.... Ni fattar!

Förövrigt så har min helg börjat nu! Ska dock in till skolan en snabbis för en genomgång med en lärare inför prov. På lördag blir de provledarutbildning på Hoks naturcamping, ska bli spännande. "Bra ha" merit inför kommande prov och liv!

Sov gott! håller tummar och tår för att de ska sluta snöa i morgon! De räcker nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar