måndag 13 augusti 2012

Bra dagar har passerat

En underbar vecka/helg har passerat och dagarna har varit fulla av hund, läger och bröllop.

På de ungdomsläger som hölls under förra veckan agerade jag och Jeanette instruktörer i draget. Ellen på Nystedt hysky var gullig och lånade oss en trehjuling som ungarna fick testa. Några kom i mål med lite skrapsår och andra med en adrenalinkick! Heffa som alltid annars är en latmask sprang som en IDIOT med de barn som saknade hund eller hade en förliten för att den skulle orka dra trehjulingen. Mammas GRIS! Zo och Samson fick gå som visningshundar och vi körde även pass med dem och sen även Samson och Heffa. ASKUL!


bilder lånade av Nicole!
Rappi ställde upp hon med men det på rallylydnad. Så kul att se att hon utan prble lyssnar på en liten tjej som dessutom blev helt överlycklig! Iof hade lilltjejen korv med sig.. lättköpt! ;)
Hanna som var i närheten av lägret [hon fick sin bil pimpad med 70 rosa bajspåsar av mig och Jeanette] var gullig och tog med Bailan och visade alla ungdomar hur mästarklass momenten ser ut! Så snällt!

Helgen har sen spenderats på bröllop [Matilda i klänning ser man inte varje dag gott folk], har blivit misshandlad av en jacuzzi och haft en asmysig kväll i soffan med Jeanette som jag fått behålla här nere! :D

Idag blev de första passet "riktig" träning för våra hundar sen i onsdags. Jag och Jeanette mötte upp goa Cia för lite lydnadsträning och MATILDA EDBLOM skärpning. Märks att jag tränat själv för mycket så det var otroligt skönt att ha två så goa och duktiga medhjälpare som kunde skälla lite på mig. Mycket nyttigt och inspirerande!
Även de andra två damerna gjorde framsteg och fick sig lite saker att fundera på.
En komplett träning om du frågar mig!

6 kommentarer:

  1. Det är lätt att man blir lite blind när man tränar själv, då är ärliga kompisar bra att ha :) Du får dra med dig Jeanette upp hitåt snart så att vi kan köra en träningshelg tillsammans!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon ska bli lite hel först hade ja tänkt ;)

      Radera
  2. åhh va roligt :D drag är så kul! :D

    SvaraRadera
  3. Tack för tips o idéer, helt suveränt! Det kan man aldrig få för mycket av:)

    SvaraRadera