torsdag 16 augusti 2012

Power plus och bara 25kvm


Möttes av en mycket trevlig syn uppe hos farfar idag. Den fjärde hundgården är nu på plats och den blev så otroligt bra! [Farfar tyckte personligen att den blev lite lite.. BARA 25 kvm] till denna kommer vi ha en hundkoja och inte en friggebod som de andra tre har och det på grund av att jag inte vet om jag inom kort börjar röra på mig och mitt liv [flyttar hemifrån alltså]. Så sitter och skissar på lite olika förslag. Uppdraget att ta fram en design ligger tydligen på mig..!

Då det fina vädret höll i sig även idag så har hundarna fått simma idag iden. Tredje dagen i rad så nu blir det lite vila. Började med att ta simma Zo själv [började med att försöka äta upp katten som kom gående på gräsmattan...] för att kunna fokusera lite extra på bara henne. Tre ganska långa dubbelmarkeringar [har fel hundras..!!] Innan de andra två idioterna fick göra henne sällskap.

Rappi har blivit riktigt GRYM på att simma och är totalt orädd. simmar som en liten missil och jag undrar om hon till och med är snabbare än Zo i vattnet nu! det jag kan slita mitt hår för är hennes förmåga att stänga av öronen när hon är utom räckhåll. skithund!


Heffa fortsatte där han slutade igår och tog några simtag innan han gjorde mig sällskap på bryggan och kollade på tjejerna som jobbade. Totalt simmade dom 4 x 8 min [sista hade Rappi flytväst] men då springer dom upp på bryggan mellan varje tur ut.

Har sedan SSM i Västerås använt Happy Dogs kosttillskott "Power Plus" och är mycket nöjd med resutlatet. De ger både en grym återhämtning och på Zo syns de att musklerna mår mycket bättre. Ska bli riktigt intressant att se vad som händer lägre fram. Hittills har jag gett det innan hård träning i vattnet, under träning [mellan passen] och efter fystränignarna. Det är verkligen något jag kan rekommendera till er som håller på mycket med träning. Det smakar även gott så till och med Zo som är urdålig på att dricka slickar ur skålen!


1 kommentar:

  1. Tänk om man hade en tomt som tillät en hundgård... =)

    SvaraRadera