torsdag 2 augusti 2012

Tänker fortsätta!

Låååång arbetsdag idag. Närmare bestämt 07.30-20.15 och det med en halvtaskig sömn i ryggen. Trots de har dagen varit kalas. Grabbarna hade parkerat min postbil så nära garaget så jag var tvungen att krypa in genom den andra dörren och därmed passera all utrustning som håller fast posten. Grymt! Kom hem för att btra om inför nästa jobb och tar in posten. Då har gullgrabbarna postat en napp som skulle till tomten till mig... ;) 

Tog med mig tjejerna efter att jag låst dörren på sista arbetet för dagen och åkte för att köra lite lydnad. Passade på att lägga ut ett spår innan som bröt mot ALLA "regler" om hur man lägger spår jag tidigare haft. Jag gjorde kullerbyttor, gick baklänges, sprang omkring på grusväg och yrade runt på en lekplats och däremellan droppade jag lite olika föremål. Galet kul! 

Tillbaka till bilen och plockade ut Zo för lite lydnad. Tänkte att jag skulle kolla av lite moment och efter  några minuter med helt sjukt härlig energi fick hon gå in i bilen. Kan jag få henne att ha den energin framöver så är många problem lösta! 

Rappi fick komma ut och mysa lite innan det var dags för Zo att spåra. Jag tänker inte berätta spåret i detalj men ojojoj vad min lilla sessa växte under spåret. För att inte tala om hur många gånger hon dumförklarade mig. Var HELT säker på att jag skulle lyckas lura henne men INTE. Kan inte beskriva känslan. Hon som inte tyckt spår var roligt. Tänk va mycket som kan hända med lite stöttning från min extrasyrra och ändrad attityd hos tanten som håller i linan ;) Hon markerade ju till och med FÖREMÅLEN!!!!


 

Ja jag är helt lyrisk och de tänker jag fortsätta vara! :) Tänker även fortsätta vara lycklig över att jag har en sådan underbar vän och "syster" som Jeanette som alltid får mig att fokusera och inse vilka underbara hundar jag faktiskt har när jag själv börjar tvivla! 



2 kommentarer:

  1. Härligt att få sådana känslor! :D Hoppas det bara går bättre och bättre nu. :)

    SvaraRadera
  2. Du har för lätt att glömma bort hur duktig du är, jag puttade dig bara i rätt riktning och se på faaaan vad som händer! Du får damp och lämnar det trygga helt på egen hand! Såååå grymt!
    Se nu till att ha ASroligt i spåret ett tag framöver så ska du få se på andra bullar i IPO-spåret. Det var sånt här bus som fick oss att spåra för 98 poäng utan träning när vi körde våran BSP :)

    Love!

    SvaraRadera