torsdag 2 augusti 2012

Hon fick egentid

Igår eftermiddag fick Rappi lite egentid med Mamma. Vi åkte för att möta upp Mathias och gänget för lite spårträning. Som vanligt är det på tok för länge sedan vi spårade [Matilda hur tycker du det har gått med löftet om kontunitet? ]

Diskuterade lite med Mathias om hur vi skulle lägga spåret och kom fram till att ett stort U skulle bli perfekt. Under tiden vi väntade på att mitt spår skulle få ligga till sig så ägnade jag mig åt att gå förledningar åt Noggy och sen följa med när Samuelssons hundar traskade sina spår. Sen var det fluffets tur.

Slöppte på henne och sen var det bara traska på. Så härligt att se lillen korrigera sig själv när hon kommer på sig själv med att spåra med lite muskler [kommer 5cm från kärnan] och inte nosen [då spårar hon fortfarande sjukt fint]. Två vinklar som gick kanoners men där hade jag kunnat stötta henne lite mer i linan vilket ska tänkas på tills nästa gång. Ska verkligen bli roligt att utmana henne snart. Tänkte vi skulle börja med projekt "apporter" inom kort och jag har en känsla av att hon kommer tycka de är lika kul som jag ;)


Har fått frågan om hennes kritik från SSM [svenska schäfermästerskapen] så här kommer den:

Medelkraftig av mkt god typ. Mkt goda byggnadsförhållanden mkt välpigmenterad.
Mkt bra huvud & uttryck med mörka ögon. Hög manke. Fast rygg. Ngt kort kors.
Bra vinklar fram, mkt bra vinklar bak. Korr front. Prallell fram och bak.
 Kraftfulla vägvinnande rörelser.

Va ska man säga?! Något annat än nöjd kan man ju inte vara! :')

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar