onsdag 8 augusti 2012

Skyddsdag!

Had ejag inte vetat att de var augusti skulle jag trott att det var oktober. Helt SJUKT vad det regnar hela tiden.. och de stunder det inte regnar är himlen mörkt grå. Otroligt uppmuntrande!

Ställde klockan tidigt idag då jag skulle hinna tvätta, städa och äta innan bilen med tjejerna styrdes mot Jönköping och träning.  Mötte upp Stefan för lite skyddsträning och vi hann köra Zo två pass ochy Rappi ett innan regnet kom.

Fokuset på Zos träning i skyddet ligger just nu på bevakningar och släppanden. Tror det kommer bli hur bra som helst så måningom för framsteg gör hon. Tror faktiskt att vi inom en snar framtid kommer kunna visa upp ett fint skyddsprogram på tävling!





Den lilla fick mer eller mindre bara leka och bita lite. Tanken är ju inte att köra henne så mycket i IPO utan köra alla andra roliga grenar som finns! :)
Är hur som helt otroligt nöjd med träningen och speciellt med Zo!

Snart dags att rulla mot ungdomslägret och prata drag! Grymt!

5 kommentarer:

  1. Roligt med lägret. Jag fick inte ledigt :(
    Vad tror du, ska vi satsa på schäfer SM i agility nästa år eller ;)
    Jag sätta mig nu i helgen och titta på datum. Så fullt upp hela tiden *skratt*
    Får ju ta en rally dag med ju nu när vi kommit igång :)

    SvaraRadera
  2. Ser jättesnyggt ut va kul! Tack för att ni kom till lägret ni är ena riktiga toppenpinglor!

    SvaraRadera