onsdag 22 augusti 2012

Släpper man iväg en Matilda får man skylla sig själv!

Känner ett otroligt lugn i kroppen just nu. Jag har fått träna, hundarna har fått träna och jag har fått skriva anställningsavtal. Vem hade inte känt ett lugn då?

Igår mötte jag upp Mathias för att spåra. Hade bara med mig Rappi, dels för att hon behöver vara lite ensam med bara mig och dels för att jag ville lägga allt fokus på henne. Blev ett rakt spår med massa apporter för att lära henne vad alla tappade saker i spåret innebär och hade Mathias kunnat ge mig stryk hade jag fått de. Ordentligt. Vi är där vi alltid är när det kommer till spåret. Jag spårar aldrig och sen tycker jag att hundarna ska kunna saker per automatik. Men vi tar de för vad det är och själva spårandet är de inga som helst konstigheter med. Lillfisen trampade dessutom på en humla som brände henne. Hon gjorde ett jämfota hopp rakt upp innan hon fortsatte som ingenting. Hon hade dock full koll på samtliga humlor i omgivningen efter de..! [hade jag med haft] 

Världens finaste! 

Idag var det dags igen. Kan inte påstå att motivationen var på topp då regnet bara öste ner men har man bestämt med herr Samuelsson så har man. Så några lager regnkläder senare stod vi redo. För mig och Rappi blev de en favorit i repris och de blev ett låååångt rakt spår med några roliga apporter. Fick sen agera förledning till Noggy och släpper man ut en Matilda med fria tyglar får man skylla sig själv! Nån form av soldans genomfördes nämligen samtidigt som jag korsade spåret lite här och var. Blev en lyckad träning på den delen för herrarna!

Vårt spår gick bra det med och med hemläxan att spåra i morgon också så ska vi nog lösa detta världsproblem med. Ja menar så svårt kan de ju inte vara. Hon tvärnitar ju vid dom nu ;) Hade dock behövt min syrsa!

Hemma igen lastades Rappi ut och Zo + Heffa in. 2,5 km canix med Zo i lina hela vägen och Heffa lös de första 2. Sjukt gött att springa i ett vattenfyllt spår... i ösregn! Men va gör man inte. Nedvarvning på de sen gymmet för Matte som pressade ur den lilla energin som fanns kvar i benen. Så tror att vi alla fyra är nöjda med dagen!

2 kommentarer:

  1. Hej Matilda! I oktober har jag planerat in att åka ner till Habo utställningen 13-14, sedan är det MH 27-28 och funderar om jag skall stanna där under de två veckorna. Isåfall skulle det vara roligt att ses och träna hund :)

    SvaraRadera