söndag 5 augusti 2012

En annan hund!

Gårdagen spenderades på Liseberg tillsammans med tre härliga grabbar från posten. En lång men rolig dag som avslutades med att jag blev totalt genomblöt i flumride då jag förlorade klunsningen och fick sitta fram.. Men kul var det! Tack grabbar!

Lika kul var det inte när klockan ringde vid 07.00 och jag knappt hunnit somna. Tävling med Zo i Jönköping var vad som väntade. För att sammanfatta tävlingen så är det den värsta tävlingen jag gjort. Min hund ville av planen och koncentrerade sig mer på att leta vägar bort än på vad vi gjorde för något. Troligtvis beror detta på att hon är i förlöp och har lite hormoner som förstör.

Måste erkänna att jag faktiskt inte orkade hålla humöret uppe efteråt. Det fanns verkligen INGET guldkort att glädja sig åt. Om man nu inte får ta sista träningen hemma.. men lite sms med vänner och humöret och viljan var tillbaka. Tack!


Platsliggning: 10
Tandvisning: 10
Linförighet: 7,5 Släpar i sväng, växlar position, sitter snett [har inget att säga.. hon var allt annat än sitt vanliga jag] 
Läggande: 0 utför ej [men ett klockrent ställande fick hon till...] 
Inkallande: 7 DK, dåligt avslut, dåligt tempo [värsta jag varit med om hittills] 
Ställande: 7,5 seg start, tar ett par steg i ställandet [Zo satt och drömde om pojkar när vi skulle iväg.. ] 
Apportering: 5 DK, föraren stoppar in apporten i munnen [efter andra kommandot sitter hon med munnen öppen ovh då la jag den på plats.. la dit ett beröm när hon stängde ;) ] 
Hopp över hinder:  5 mycket segt avslut, seg start [Zo tänkte först inte hoppa, sen hoppar hon och tänktespringa av planen men hann stoppa henne] 
Helhet: 6,5
Totalt 138 poäng 



Rappi som alltid går in med inställningen att jag är superglad på henne oavsätt vad hon gör fick komma ut och träna lite plats under tiden vi väntade på att de andra skulle bli klara. Hon fick även sitta och kolla när elitekipagen tävlade. Diana och Zakk plockade ihop 310 poäng och Lillemor 312.5 poäng. Härlig show att titta på och otroligt inspirerade. 

På hemvägen stannade jag och la ett apportspår till Rappi. Fortsätter hon utvecklas som hon gjort hittills så kommer hon bli skitrolig. Några spår till och vi kommer nog ha riktigt fina markeringar! 


Nu intar jag ryggläge i soffan och kikar OS.


2 kommentarer:

  1. Ja det var inte alls samma hund som jag sett tidigare. Men många delar var även fina. Sen sköter du dig riktigt bra på planen. Snyggt, glatt och det märks att du är där för hunden. DET tycker jag du ska plocka med hem :)

    SvaraRadera
  2. Ja,fy...en del tävlingar vill man bara glömma,fråga MIG! ;) Ses i helgen!Kram

    SvaraRadera